املش- مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: برداشت خرمالو در سطح ۲۵ هکتار از باغات شهرستان املش آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر غلامی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت خرمالو در شهرستان املش خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری باردهی درخت خرمالو از نظر کمی و کیفی در سطح مطلوب و مناسب بوده و در سطح ۲۵ هکتار از باغات شهرستان برداشت آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی املش با اشاره به زمان مناسب برداشت میوه خرمالو جهت سبز زدایی و رنگ آوری و عرضه به بازار تصریح کرد: پیش بینی می شود از این سطح مقدار ۲۲۵ تن محصول به ارزش تقریبی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عاید باغداران گردد.

وی در ادامه بیان کرد: خرمالو به دلیل دارا بودن بتاکارتن و انواع مواد معدنی و ویتامین موجب تقویت حافظه و طراوت پوست و مو می‌شود و عمده مصرف خرمالو به صورت تازه خوری است و با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان این میوه را به صورت کنسرو یا خشک شده نیز فرآوری کرد.

غلامی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد در هکتار خرمالو شهرستان ۸ تن است، اضافه کرد: در حال حاضر متوسط قیمت فروش هر کیلو خرمالو توسط بهره بردار سرباغ ۲۰ هزار تومان بوده که عمده محصول خرمالو شهرستان به بازارهای محلی و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر افزود: در شهرستان املش تعداد ۲۱۰ بهره بردار خرمالو مشغول به فعالیت هستند که کار برداشت خرمالو از نیمه دوم مهر آغاز وتا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.