یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بر لزوم خلق محتوای اثرگذار و انتشار در بستر فضای مجازی برای معرفی آسیب‌های مواد مخدر به جوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عابدی در کمیته مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی گفت: اگر یک نفر را از مواد مخدر نجات دهیم جان جامعه را نجات داده‌ایم و این موضوعی جهانی است که همه نسبت به تبعات آن آگاه هستند.

وی افزود: دامنه وسیعی از مسائل اجتماعی به همراه مواد مخدر است که قطعاً جامعه را تحت تأثیر خودش قرار داده و بسیار دردناک است.

عابدی بیان کرد: متأسفانه شاهد به روز شدن مواد مخدر و شیوع گسترده و دسترسی آسان‌تر آن هستیم و گروه‌های مختلف نیز درگیر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: امروز فضای حقیقی ما در فضای مجازی شکل گرفته و بسیار اثرگذار است که از آن نیز می‌توانیم برای پیشگیری و آگاه سازی مردم استفاده کنیم.

وی گفت: حوزه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده بوده که موضوعات مختلف را در بر گرفته است که برخی از موارد مانند مواد مخدر و محیط زیست و … به ما مرتبط است و ما در حد توان برای آن تلاش می‌کنیم.

عابدی اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب در این راستا ارتباط با صفحات پرمخاطب در فضای مجازی و کانون‌های تبلیغاتی بود که این ظرفیت خوبی برای ما به شمار می‌آید.

وی افزود: تولید محتوا و بستر نشر به عنوان دو حوزه اصلی برای تبلیغات است که می‌تواند در راستای معرفی آسیب‌های مواد مخدر در جامعه به ما کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان ساخت: حوزه مواد مخدر موضوع آینده جامعه ما است که باید برای این حوزه برنامه ریزی مناسب داشته باشیم تا بتوانیم از آسیب‌ها کاهش دهیم.