یزد - نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت انتصاب مدیران بومی برای معادن یزد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان در جلسه پرسش و پاسخ نماینده، فرماندار و اعضای شورای شهر بافق با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از کارگران در مسجد جامع بافق گفت: این جلسات پرسش و پاسخ از حقوق مردم است و ما مسئولان موظف هستیم تا به سوالات و مطالبات آنها پاسخ دهیم.

وی افزود: بحث به بورس رفتن سنگ آهن یکی از مطالبات کارگران بود که ما با بورس مخالف نیستیم، اما باید حقوق شهر از جمله ۲ درصد عوارض، سهام ترجیحی و امنیت شغلی که دغدغه هفت هزار کارگر است، اولویت باشد و در قرارداد لحاظ شود.

وی بیان کرد: موضوع دیگر، واگذاری سه چاهون به یک شرکت است؛ شرکتی که در بافق وجود ندارد و این به معنی واگذاری به شرکت‌های غیربومی و از دست رفتن منافع شهر و کارگر است.

صباغیان تصریح کرد: مدیران ما باید بومی باشند چراکه در بین این هفت هزار کارگر، افراد توانمند و متخصص بومی فراوان است پس چرا یک غیربومی به عنوان مدیر انتخاب شود؟ حتماً باید آقایان سفارش شده از تهران بیایند؟

وی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان، شهر به عنوان عوارض، از شرکت سنگ آهن طلب دارد، اما می‌گویند بودجه ندارند درحالیکه می‌بینیم برخی سودهای آن در جای دیگر هزینه می‌شود. نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: یک معدن با چندهزار کارگر و ده‌ها هزار میلیارد سرمایه گذاری، خوراک ندارد و در حال خسارت دیدن است.

صباغیان گفت: اولویت باید در وهله اول خوراک معادن شهرستان باشد و اگر اضاف آمد به جای دیگر فرستاده شود.

او گفت: برخی شرکت‌ها هنوز شورای کارگری ندارند و دیر یا زود، حادثه طبس به شکل دیگری، برای این شرکت‌ها هم رقم می‌خورد؛ باید به شورای کارگری بها داده شود تا بتواند از حقوق کارگران دفاع کند.

فرماندار و اعضای شواری اسلامی شهر بافق نیز از عدم پرداخت ۲ درصد عوارض و مطالباتی که بر جای مانده است، گفتند.

همچنین دهقان فرماندار بافق با اشاره طرح‌های غیر صنعتی و معدنی و احداث پهنه شتر گفت: برای پهنه شتر ۱۰۰ هکتار، برای ۱۰ مجموعه ۱۰ هکتاری، مصوب شده است که منتظر سرمایه گذار هستیم و به همین دلیل ۲۳ و ۲۴ آبان ماه نیز کنگره بین المللی شتر تک کوهانه در شهرستان برگزار خواهد شد.

روند گازرسانی به روستاهای شادکام و قطرم، پیگری واگذاری تلفن ثابت در روستای مبارکه بافق و روند تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت خوابی از دیگر مواردی بود که مسئولان در جلسه مطرح کردند.