اهواز- نویسنده و کارگردان نمایش «اَگرِسُر» (متجاوز به سرزمین) گفت: این اثر با حمایت حوزه هنری خوزستان در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی به صحنه نمایش می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گله ملکی صبح امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با بیان این‌که هنر نمایشی می‌تواند قالبی تأثیرگذار در بازتاب حماسه مردم مظلوم فلسطین و غزه باشد، افزود: باید تلاش کنیم با زبان هنر مظلومیت مردم فلسطین را به گوش دنیا برسانیم.

این کارگردان با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که هنر متعهد، هنری است که این مسائل را فریاد بزند، بیان کرد: هدف ما این بود که با به تصویر کشیدن مظلومیت مردم فلسطین به جهانیان ثابت کنیم که ظلم پایدار نخواهند ماند؛ در همین راستا مواردی را به صورت درام درآوردیم که برای مردم تازگی داشته باشد.

گله ملکی گفت: کارگردانی اثر مذکور به صورت مشترک بر عهده من و فرزاد رمضانی بوده و کار در مؤسسه فیروزه و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و بسیج هنرمندان تولید شده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا این اثر را به جشنواره استانی و جشنواره فجر برسانیم تا همه مردم این کار را ببینند و تماشاگر را به درک این مظلومیت برسانیم.

فرزاد رمضانی، دیگر کارگردان نمایش «اَگرِسُر» نیز با اشاره به این‌که هنر در عرصه‌های مختلف می‌تواند با تصویرگری ظلم صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین، نقشی مؤثر در احقاق حق آن‌ها داشته باشد، اظهار کرد: در شرایطی که رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل به راحتی چنین جنایات بزرگی را مرتکب می‌شود، تنها راهکار برای روایت مظلومیت مردم این سرزمین استفاده از زبان هنر است.

وی افزود: با به کارگیری هنر مقدس می‌توان مظلومیت مردم غزه را به تصویر کشید و بسیار مفتخریم که با تولید این اثر توانستیم نقش کوچکی در این زمینه داشته باشیم.