شهرکرد-معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در ابتدای شروع به کار مدیریت جدید در استان حدود ۳۰ هکتار گلخانه در استان وجود داشت اما طی ۳ سال گذشته ۱۰۰ هکتار به این میزان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری امروز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز روستا و عشایر، اظهار کرد: زمانی که در دولت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی موضوع حمایت از مناطق محروم مطرح شد تحقق برخی حمایت‌ها در راستای اعتبارات مالی بود و در این زمینه خوشبختانه این استان از شرایط بسیار خوبی برخوردار بود.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: همزمان با استقرار مدیریت جدید در استان زلزله کوهرنگ رخ داد و در این حادثه حدود ۵۰۰ واحد ساختمان تخریب شد اما در طی مدت یک سال این واحدها بازسازی شد.

وی ادامه داد: پس از آن حادثه سیل تابستان در چهارمحال و بختیاری رخ داد اما خوشبختانه آسیب جانی به عشایر و روستاییان وارد نشد، پس از این حادثه نیز امدادرسانی و سرکشی بسیار خوبی در دو حوزه روستایی و عشایری صورت گرفت و همین امر موجب شد مردم پس از بروز حادثه نگرانی نداشته باشند.

حیدری با اشاره به بارش برف سنگین سالیان گذشته در شهرستان کوهرنگ، عنوان کرد: در این حوزه نیز خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم اما برخی هزینه‌های عمرانی وجود داشت که جبران شدند.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی این بود که مسئولان در حساس‌ترین مواقع و هنگام بروز حوادث در همان ساعات اولیه در محل حضور پیدا می‌کردند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در چهارمحال و بختیاری ۶۰۰ روستا وجود دارد اما این استان در حوزه شورای شهرها و روستا یکی از استان‌های کم حاشیه کشور است همچنین تنها استانی محسوب می‌شود که در بحث آبرسانی برای محرومیت‌زدایی ۳ قرارداد دارد و در زمینه آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی یکی از استان‌های سرآمد کشور به شمار می‌آید.

حیدری یادآور شد: در ابتدای شروع به کار مدیریت جدید در چهارمحال و بختیاری حدود ۳۰ هکتار گلخانه در استان وجود داشت اما طی ۳ سال گذشته ۱۰۰ هکتار به این میزان افزوده شد همچنین در حال حاضر مطالعات حدود ۸۰۰ هکتار گلخانه انجام شده و با تأمین تسهیلات آغاز به کار خواهند کرد.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این استان تنها چند شهر دارای مجتمع دامداری بودند اما در حال حاضر ایجاد ۳۰ مجتمع دامداری جدید در دستور کار قرار دارد یکی دیگر از نکات مهم این است که در روستاهای استان هیچ پروژه سرمایه‌گذاری وجود نداشت اما الان تعداد قابل توجهی از روستاها با استفاده از سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده‌اند از لحاظ مالی شده‌اند.

وی با اشاره به توسعه باغات در چهارمحال و بختیاری طی سال‌های گذشته، افزود: در این زمینه در هر یک از شهرستان‌های استان چند طرح به بهره‌برداری رسید؛ در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز این استان از استان‌های سرآمد کشور محسوب می‌شود که در اکثر مناطق مشکل تأمین زمین حل شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته هیچ گونه مشکلی در زمینه کوچ عشایر در چهارمحال و بختیاری وجود نداشته است البته موارد ذکر شده تنها بخشی از اقدامات انجام شده در راستای خدمات‌رسانی به جامعه عشایری استان است و همچنان نیز این اقدامات ادامه خواهند داشت.