بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: عدد فعلی وصول شده استان در زمینه مولد سازی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان عصر چهارشنبه در ستاد درآمدهای خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان بازرسی نقش مهمی در مبارزه به فساد، شفافیت مالی و پیشگیری از تضییع بیت المال و حسن جریان امور ایفا می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا نوزدهم مهرماه سالروز تشکیل سازمان بازرسی را به همه فعالان در این عرصه تبریک عرض می‌کنیم.

ذاکریان ادامه داد: در جلسه گذشته یکی از مصوبات دعوت از افراد خبره در زمینه وصول درآمدها بود تا در این زمینه آسیب شناسی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه نیز جلسه‌ای برگزار شد، افزود: همه ما مسئولان در زمینه وصول درآمدهایی که از نظر قانونی بر عهده ما گذاشته شده است، مسئولیت داریم چه اداره کل امور مالیاتی که وصول عمده درآمدها را بر عهده دارد و چه سازمانی که وصول تنها یک میلیارد بر عهده او است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم جز ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه است که مخاطب آن اداره کل صمت و معدن کاران و صنعت گران و پیرامون مبالغی است که بابت مسؤلیت‌های اجتماعی خود هزینه می‌کنند.

ذاکریان گفت: این پرداخت‌های معدن کاران و صنعت گران عزیز باید با نظارت بیشتر، منسجم‌تر، هدفمند و در راستای اهداف استان باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: ما ۲۰ درصد از میزان عددی که برای خراسان جنوبی در زمینه وصول درآمدها برای ۶ ماه نخست امسال در نظر گرفته شده عقب تر هستیم ولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵ درصد مثبت هستیم.

ذاکریان در زمینه مولد سازی دارایی‌های دولت هم بیان کرد: عددی که در زمینه مولد سازی برای خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده بود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده امسال به ۱۶ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی یادآور شد: عدد فعلی وصول شده ما در این زمینه نیز حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است و باید برای تحقق عدد مصوب قانون همه ما در دستگاه‌های اجرایی تلاش داشته باشیم.