یزد- رئیس شورای شهر یزد گفت: شهر جهانی یزد کودک کار بومی ندارد و معضل این شهر در این زمینه، کودکان اتباع خارجی و غیربومی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله سیفی روز چهارشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: 16 مهرماه به عنوان روز ملی کودک نامگذاری شده و برنامه‌هایی در این روز برگزار می شود تا افزایش توجه اقشار مختلف مردم و مسئولان به کودکان را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: اگر چه تمام قوانین ملی و بین المللی نشان از این است که باید به کودکان توجه شود اما با کمال تاسف امروز شاهد هستیم که رژیم اشغالگر قدس بمباران شدید مناطق مسکونی در فلسطین و لبنان را انجام می دهد.

محکوم کردن سکوت کشورها در برابر کودک‌کشی اسرائیل غاصب

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: کودکان زیادی توسط موشک های این رژیم کشته شده اند که به همین دلیل به عنوان رژیم کودک‌کش شناخته می شود و متاسفانه جهانیان نیز سکوت کرده‌اند و باید برای محکوم کردن این جنایت ها اقدام کنند، امیدواریم روزی برسد که هیچگونه کودک آزاری و کودک کشی در دنیا وجود نداشته باشد.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل کودکان کار گفت: در جهان طبق آمارها افزون بر 153 میلیون کودک کار وجود دارد و در کشور ما و استان یزد نیز با این معضل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهر میراث جهانی یزد معضل کودکان کار بومی، اصلا وجود ندارد اما در زمینه کودکان مهاجرین و اتباع با این معضل مواجه هستیم لذا با همکاری شهرداری و بهزیستی 2 مرکز در یزد برای برای ساماندهی و نگهداری کودکان کار اقدام می کند.

کارکنان پست؛ امانتداران خوب مردم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود در صحن علنی با تبریک 17 مهر روز جهانی پست گفت: پست مجموعه ای برای خدمت رسانی به مردم است و در جهان امروز که ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث کاهش بخش هایی از این وظایف شده اما ارتباطات مردم حذف شدنی نیست و کارکنان پست همچنان به عنوان امانتداران خوب در کشور فعالیت می کنند.

سیفی در بخش دیگری از سخنان ضمن ارائه گزارشی از نشست امضای تفاهم نامه مثلث گردشگری در شهر شیراز اظهار داشت: استان های یزد، اصفهان و شیراز در مرکز و قلب کشور و دارای ظرفیت های بالای گردشگری هستند همچنین از گذشته دور دارای مراودات فرهنگی و اجتماعی هستند.

امضای تفاهمنامه گردشگری بین یزد و شیراز و اصفهان نقش مهمی در توسعه ایفا می‌کند

وی افزود: حتی در بین خانواده های این سه شهر نیز رفت و آمدها و ازدواج های خانوادگی وجود داشته و لذا این ارتباطات تنگاتنگ مردم و ظرفیت های گردشگری باعث شد توافق و همکاری هایی با عنوان مثلث گردشگری انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در سالهای گذشته امضای این تفاهم نامه انجام شده بود و برای افزایش زمینه های همکاری و استفاده از ظرفیت های دیگر هر سه شهرنیز طی نشستی که هفته گذشته در صحن شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، تفاهم نامه ای با امضای شهردار این سه شهر به امضا رسید.

سیفی اظهار داشت: گردشگری تنها بخشی است که هیچگونه آلودگی ندارد و با عنوان صنعتی ارزشمند و تحول آفرین در دنیا دنبال می شود و به ازای هر گردشگر 183 صنف بهره مند می شوند و لذا امضای این تفاهم نامه ها نقش مهمی در توسعه و رشد بیشتر ظرفیت های شهر میراث جهانی شهر یزد دارد.