بیرجند- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری راهپیمایی جمعه‌های خشم جمعه هفته جاری ۲۰ مهرماه در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسن مشرفی ظهر چهارشنبه در جلسه مجمع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ضمن ابلاغ تشکر نماینده معزز ولی فقیه در استان به اعضای جلسه جهت هماهنگی و برنامه ریزی و برگزاری مراسمات باشکوه به مناسبت ایام شهادت پرچمدار جبهه مقاومت شهید سید حسن نصر الله گفت: در حال حاضر اتفاقات مهمی به صورت متراکم و فشرده در حال رقم خوردن است.

وی افزود: اینگونه اتفاقات و حوادث حاکی از نزدیکی به قله است و در این شرایط هر چند که فشار و سختی بیشتر است اما امید و انگیزه هم بیشتر است و از خداوند می‌خواهیم ما را جزو زمینه سازان ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی دلیل اصلی ابتلاء بشریت و خصوصاً کشورهای اسلامی به اینگونه اتفاقات و حوادث تلخ که از سوی ستمگران رقم می‌خورد را کم توجهی و فاصله گرفتن بشر از مکتب حیات بخش انبیا و اولیای الهی بیان کرد.

مشرفی گفت: اینکه ۵۰۰ سال است که جبهه استعمار و استکبار با انواع مکر و حیله در کشورهای مختلف میلیون‌ها انسان بی گناه را به خاک و خون کشیده‌اند، به سبب فاصله گرفتن از تعالیم قرآن کریم و وادادگی در مقابل خواسته‌ها و کوتاه آمدن در برابر ظلم طاغوتیان و ستمگران است و تنها نسخه علاج بشریت جهت برون رفت از این شرایط خاص برگشت به طریق اولیای الهی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران پنج دهه است که مقدمات این امر را فراهم کرده و امروز فرهنگ مقاومت فراگیر شده و در حال نتیجه دادن است، در این شرایط ویژه بر همه مسلمانان عالم تکلیف است با تبعیت از نایب امام زمان زمینه را برای آگاهی هر چه بیشتر مردم و تقویت جبهه مقاومت و در نهایت ظهور منجی عالم بشریت آماده نمایند تا بشریت از این همه ظلم و ستم رهایی یابد.

وی با برشمردن اتفاقات یوم الله ۱۳ آبان، این روز مهم را روز بازگشت به اصالت و راه انبیا الهی معرفی و افزود: حضرت امام خمینی (ره) به زیبایی از روز ۱۳ آبان به انقلاب دوم یاد کردند چون در انقلاب سال ۵۷ شاه خائن داخلی را از کشور بیرون کردیم ولی در یوم الله ۱۳ آبان سیلی محکمی به ام الفساد قرن، آمریکای جنایتکار نواختیم و از این تاریخ بود که افول قدرت پوشالی آمریکا رقم خورد لذا دانش آموز و دانشجوی طراز انقلاب اسلامی نمادی برای استکبار ستیزی است.

مشرفی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در روشنگری نقش آشکار آمریکا در نسل کشی غزه و بیان مؤلفه‌های افول قدرت آمریکا، شکست مفتضحانه اسرائیل و روشنگری جنایات اسرائیل غاصب در نسل کشی غزه و لبنان از اعضای شورا درخواست کرد با تمام توان و تا جایی که ممکن است چهره ضد بشری استکبار جهانی را برای نسل جوان و نوجوان روشن کرده و در ضمن برنامه ریزی برای یوم الله ۱۳ آباد، حداقل یک برنامه شاخص، مؤثر و مثال زدنی را اجرا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در بخشی دیگر از سخنانش به آوارگی بیش از یک میلیون نفر در غزه و لبنان اشاره و بیان کرد: باتوجه به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص بسیج امکانات جهت کمک به این عزیزان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به سبب ابلاغ شورای مرکز مبنی بر برگزاری راهپیمایی جمعه‌های خشم در هفته جاری ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳، در تمامی نقاط استان ولایتمدار خراسان جنوبی در محکومیت اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان پس از نماز عبادی سیاسی جمعه، راهپیمایی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان افزود: راهپیمایی جمعه‌های خشم در مرکز استان روز جمعه بعد از اقامه نماز دشمن شکن جمعه از مسجد و مصلی المهدی به سمت میدان نماز برگزار می‌شود.