زنجان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سهمیه ارزی مورد نیاز واحدهای تولیدی به استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی در جلسه با تعدادی از تولیدکنندگان استان، افزود: این سهمیه ارزی مورد نیاز ۱۳۰ واحد تولیدی استان جهت تأمین مواد اولیه تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی با اشاره به وضعیت استان زنجان در تخصیص سهمیه ارزی نسبت به سطح کشور، عنوان کرد: استان در زمینه میزان تخصیص ارز واحدهای تولیدی، دارای رتبه ۱۱ در سطح کشور است.

گلشنی یادآور شد: عملکرد استان در خصوص تحقق برنامه پیش بینی شده در جهت تأمین مواد اولیه حاصل از ارز در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۶ درصد است و استان در این خصوص رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه هم اکنون هیچ‌گونه محدودیتی برای تخصیص سهمیه ارزی مواد اولیه واحدهای تولیدی وجود ندارد، عنوان کرد: مبنای تعیین سهمیه ارز مورد نیاز مواد اولیه واحدها عملکرد تولید سال گذشته با رعایت ظرفیت پروانه بهره برداری و افزایش ۲۰ درصدی میزان سهمیه نسبت به سال گذشته است و در صورتی که مبنای توجیهی اعلام شود امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

وی افزود: سهمیه برای واحدهای تولیدی که برای اولین بار درخواست ارز دارند بر اساس ۵۰ درصد ظرفیت پروانه بهره برداری تعیین می‌شود.

گلشنی خاطر نشان کرد: چین و ترکیه عمده کشورهای مقصد تأمین کننده مواد اولیه واحدهای تولیدی استان است.