تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

ما در این مطلب به معرفی بهترین روش‌ها و ترفندهای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم. با ما همراه باشید!

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سرمایه گذاری کردن نه تنها می‌تواند برای شما یک منبع درآمد بسازد، بلکه می‌تواند دارایی‌های شما را در برابر تورم و افزایش قیمت نیز حفظ کند. شما می‌توانید با سرمایه گذاری کردن در راه‌ها و روش‌های درست، برای بازنشستگی، سفر و حتی تحصیلات خود نیز یک حساب سرمایه‌گذاری داشته باشید و بر اساس آن، برای آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشید و از هر سنی، در حساب سرمایه گذاری خود پس‌انداز داشته باشید!

سرمایه گذاری کردن می‌تواند در طول مدت طولانی، شما را به اهداف خود نزدیک‌تر کند و حتی ارزش پول و دارایی‌های شما را حفظ کند و آن را همراه با تورم رشد دهد. ما در این مطلب به معرفی بهترین روش‌ها و ترفندهای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم. با ما همراه باشید!

بهترین روش‌ها و ترفندهای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ کدام‌اند؟

ما متوجه اهمیت سرمایه گذاری در ساخت آینده شخصی هر فرد شدیم! با سرمایه‌گذاری درست، شما می‌توانید دارایی‌های خود را مدیریت کنید و در طول زمان آن را بیشتر کنید. برای داشتن یک سرمایه‌گذاری درست، شما نیازمند به دانستن یک سری از ترفندها هستید که می‌توانند به شما برای داشتن یک تجربه خود و پرسود کمک کنند!

یکی از این ترفندها استفاده کردن از روش شریک شدن در سود کسب و کارها یا کرادفاندینگ است! ازکی‌سرمایه یکی از پلتفرم‌های ارائه دهنده کرادفاندینگ یا شریک شدن در سود کسب و کارها است و شما می‌توانید با وارد شدن به این پلتفرم، در بهترین و مطمئن‌ترین طرح‌های کرادفاندینگ سرمایه‌گذاری کنید.

ترفند اول: سرمایه‌گذاری در صندوق‌هایی که بازده بالا دارند

صندوق‌های سرمایه گذاری جزو یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند! عمده دلیل محبوبیت این صندوق‌ها بازده بالا و ایمن بودن آنها است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در ایران مثل صندوق درآمد ثابت، صندوق سهامی، صندوق طلا، صندوق اهرمی و اعم از این نوع صندوق‌ها معاف از مالیات هستند و شما می‌توانید از این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت و یا حتی کوتاه مدت استفاده کنید.

در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازده بیشتر از این صندوق‌ها وابسته به شرایط اقتصادی و شرایط کشور است. مثل صندوق‌های سهامی و طلا. صندوق‌های طلا بر اساس قیمت طلای فیزیکی در بازار معاملاتی قیمت گذاری می‌شوند و بسته به شرایط بازار طلا و شرایط اقتصادی، قیمت آنها تغییر می‌کند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند و می‌توانند بیشترین بازده را به حساب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به شما بدهند! در ازکی سرمایه، شما می‌توانید در صندوق‌های درآمد ثابت و دیگر صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید و بهترین بازده را دریافت کنید.

ترفند دوم: بلند مدت سرمایه‌گذاری کنید!

در دنیای سرمایه‌گذاری، دو روش بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد که سرمایه‌گذاران بر اساس ریسک‌پذیری و یا استانداردهای شخصی از بین این دو روش برای دریافت بازده بیشتر استفاده می‌کنند. در روش سرمایه‌گذاری بلند مدت، ریسک شما کمتر است و احتمال دریافت سود بیشتر به مراتب بالاتر از روش سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است.

در روش سرمایه گذاری بلند مدت، شما می‌توانید سرمایه خود را به مدت بیشتر از یک سال بر روی یک دارایی نگه‌داری کنید و پس از گذشت یک دوره بیش از یک سال، به بازده برسید.

ترفند سوم: سهام ارزشمند را خریداری کنید

بازار بورس و سهام یکی از بازارهای پرسود و رقابتی در دنیای سرمایه‌گذاری است! معمولاً بازده سود بازار بورس در کشور ما بیش از تورم است و یا همگام با تورم رشد می‌کند. بازار بورس یکی از دسته بازارهایی است که پیشبینی کردن بازده در آن معنا ندارد و نمی‌توان که به طور دقیق مشخص کرد که آینده یک سهام خریداری شده چیست.

برای جلوگیری از این اتفاق، شما می‌توانید سهام ارزشمند را خریداری کنید که آینده آن تضمین شده و سا خوشبینانه است! به عنوان مثال یکی از ترفندهای سرمایه‌گذاری افسانه‌ای، وارن بافت، خریداری سهام ارزان قیمت بود که آینده خوبی در انتظار آنها بود. او به طور کلی در مورد شرکت‌ها و سهام آنها تحقیق می‌کرد و بر اساس دانسته‌های خود، سهام شرکت‌های آینده‌دار را خریداری می‌کرد.

ترفند چهارم: اختصاص دادن یک بخش از درآمد به سرمایه‌گذاری

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق، شما نیاز به پس‌انداز کردن یک بخش از درآمد خود به سرمایه‌گذاری کردن هستید! بیشتر سرمایه‌گذاران موفق از فرمول ۵۰-۳۰-۲۰ برای تقسیم دارایی خود استفاده می‌کنند و بیست در صد از درآمد ماهیانه خود را به سرمایه‌گذاری کردن اختصاص می‌دهند.

به طور کلی داشتن یک برنامه منظم برای پس‌انداز کردن و خرج‌های ماهانه می‌تواند علاوه بر دادن یک نظم بر روند دخل و خرج، به آینده سرمایه‌گذاری شما کمک کند و در نهایت موجب شود که شما مبلغ بیشتری را سرمایه گذاری کنید.

ترفند چهارم: در سرمایه گذاری عجله نکنید!

مسیر سرمایه گذاری نیازمند به صبوری است! ممکن است که در بیشتر مواقع، سرمایه گذاری شما سودده نباشد و گاهی شما ضرر کردن را تجربه کنید. صبور باشید! سرمایه‌گذاری کردن به طور کلی یک روند بلند مدت است و نمی‌توان به این عمل به چشم یک سرمایه‌گذاری چند روزه نگاه کرد و انتظار داشتن بازده از سرمایه‌گذاری کردن در کوتاه مدت داشت.

به عنوان مثال سرمایه‌گذاری کردن در بازار طلا به صورت بلند مدت، تضمین سوددهی را برای شما دارد و شما می‌توانید با خرید و نگه‌داری از طلا به مدت یک یا بیشتر از یک سال، بر روی دارایی خود سود کنید.

جمع‌بندی و نکات نهایی

ما متوجه شدیم که سرمایه گذاری کردن نیازمند به دانستن یک سری از ترفندها است که می‌تواند به آینده و روند سرمایه‌گذاری شما کمک کند و در نهایت سود بیشتری را برای شما تضمین کند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر درمورد روند سرمایه‌گذاری، این مطلب را مطالعه کنید. از همراهی شما متشکریم!

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.