رییس مرکز جذب و امور اعضای هیئت علمی و نخبگان وزارت بهداشت با اشاره به آمار ثبت نام بیست و یکمین فراخوان جذب هیئت علمی علوم پزشکی گفت: در صورت کسب مجوز، فراخوان بعدی در بهمن ماه اجرا می شود.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: در بیست و یکمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیئت علمی پیمانی در رشته‌های علوم پایه و بالینی دانشگاه‌ها / دانشکده‌های علوم پزشکی مجوز استخدام ۵۰۱ نفر از سازمان امور اداری استخدامی دریافت شد.

وی افزود: فرصت شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی وزارت بهداشت از ۴ مهرماه آغاز شد و در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ به پایان رسید.

چنگیزی آشتیانی افزود: در این دوره از فراخوان جذب و استخدام عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵۰۱ مجوز دریافت شده بود که از این تعداد ۳۲۶ مجوز مربوط به هیئت علمی آموزشی و ۱۷۵ مجوز مربوط به هیئت علمی پژوهشی بوده است.

رئیس مرکز جذب و امور اعضای هیئت علمی و نخبگان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۲ هزار و ۳۵ نفر به صورت قطعی ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند. تعداد ۵۲ دانشگاه در این دوره مجوز جذب هیئت علمی داشته‌اند.

وی با اشاره به میزان جذب هیئت علمی در سه سال اخیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در سه سال اخیر تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی شده‌اند. این تعداد از میان شرکت کنندگان در فراخوان‌های دوره‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم جذب دانشگاه‌ها شده‌اند.

چنگیزی آشتیانی یادآور شد: پیش بینی می‌شود که فراخوان بعدی در بهمن ماه ۱۴۰۳ اجرایی شود. بیست و دومین فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی پس از پایان مذاکرات با سازمان امور اداری و استخدامی و دریافت مجوزهای لازم برای جذب هیئت علمی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است که فهرست متقاضیانی که ثبت نام خود را کامل کرده و کدرهگیری دریافت داشته‌اند را به صورت تفکیک شده و از طریق سامانه مربوطه به مرکز جذب و امور اعضای هیئت علمی و نخبگان وزارت بهداشت ارسال کنند تا فرآیندهای مربوطه به سرعت انجام شود.