بندرعباس- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: قاچاق سوخت به یک بحران در هرمزگان تبدیل شده است از این رو باید در سیاست گذاری‌ها تجدید نظر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با پرسنل ارشد فراجا در استان هرمزگان که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، فراجا را پناه‌گاه مردم دانست و اظهار کرد: حکومت‌ها برای حفظ اقتدار و ظاهر خودشان در سطح بین‌الملل به نیروهای مسلح نیازمند هستند و نیروهای مسلح را می‌توان بازوان قدرتمند نظام دانست.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت هوشمندسازی فعالیت‌ها، عنوان کرد: دنیا در تمام بخش‌ها به سمت فعالیت هوشمند گام بر می‌دارد و فراجا نیز نباید از این موضوع غافل شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که در دنیا کنترل شهری از طریق دوربین‌ها پیش برده می‌شود، تصریح کرد: پهپادها می‌توانند بخش عمده‌ای از مأموریت‌های سازمان فراجا را پوشش دهد و کمک خوبی برای تحقق اهداف سازمانی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، قاچاق کالا و سوخت را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: قاچاق سوخت در استان هرمزگان از مسئله و چالش عبور کرده و به بحران تبدیل شده است.

وی، با اشاره به پیامدهای مطرح کرد: ترک تحصیل دانش‌آموزان، تصادفات جاده‌ای، قانون‌گریزی، هنجارشکنی، بروز آسیب‌های اجتماعی متعدد، بروز چالش‌های گسترده در سیستم حمل و نقل و … از جمله پیامدهای قاچاق سوخت طی سالیان اخیر در هرمزگان است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که برای مقابله با قاچاق سوخت نیازمند اعمال اقدامات ترکیبی و چندبعدی هستیم، تشریح کرد: باید تغییراتی در سیاستگذاری کلان کشور و نوع نگاه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان ایجاد شود و باید شرایط به گونه‌ای ایجاد شود که دیگر قاچاق سوخت برای سودجویان صرفه اقتصادی نداشته باشد.