عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سید حسن نصرالله در سه دهه گذشته سیدهای شجاع و قهرمانی تربیت کرده است که این راه سرخ و نورانی مقاومت را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمود محمدی عراقی در نهمین «کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت شهادت سید حسن نصرالله، عملیات وعده صادق و نظم منطقه‌ای» در سخنانی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله اظهار کرد: اگرچه جگرها در این مصیبت سوخت، اما ان‌شاءالله نصرت الهی نزدیک است و بعد از این شهادت‌ها و فداکاری‌ها یاری خداوند می‌رسد.

وی گفت: بر اساس احادیث یا شمشیر و شهادت یا قبول ذلت و هیهات من الذله. مگر ممکن است ما ذلت را قبول کنیم! خدای متعال و رسول خدا و مؤمنان ابا دارند از اینکه نمی‌پذیرند به خاطر ماندن خودمان اطاعت پست فطرتان را بر مرگ سرخ ترجیح دهیم.

وی ادامه داد: نیروهای مقاومت، مردم غزه و لبنان در برابر این همه فشار و محاصره چند ساله غزه و کشته شدن کودکان و زنان و جوانان مقاومت کردند که به خاطر همین یک جمله است که شرافت و کرامت انسان حتی از جان با ارزش‌تر است. امروز یک نقطه است که از حقوق بشر دفاع می‌کند و آن نقطه فلسطین و لبنان است.

وی افزود: سید مقاومت بیش از هر چیز پرورش یافته مکتب عاشورا بود. آمریکا و یکی از کشورهای عربی منطقه به سید پیام دادند که تضمین می‌کنیم حکومت لبنان را به تو دهیم و تو را سید جهان عرب می‌کنیم اگر از ولایت فقیه دست برداری اما او مردانه ایستاد و نپذیرفت. او ذوب در ولایت بود و خطاب به رهبری گفت اگر هزار بار کشته شویم و خاکستر ما را بر باد دهند باز هم دست از حمایت تو بر نخواهیم داشت.

محمدی عراقی گفت دشمن تصور می‌کند با شهادت رهبران حزب‌الله می‌تواند خود را از این مخمصه نجات دهد اما هیهات. این چشمه جوشان و مکتب سازنده تا پیروزی کامل ادامه خواهد داشت. همانطور که شهید موسوی، سیدحسن را هدایت کرد سیدحسن در سه دهه گذشته سیدهای شجاع و قهرمانی تربیت کرده است که این راه سرخ و نورانی را ادامه خواهند داد.

در پایان این کنفرانس از خانواده شهید تهرانی مقدم، مهدی ایمانی شهید مدافع حرم، علی آقازاده نژاد شهید راه آزادی قدس، سعید کریمی شهید راه آزاد سازی قدس، خانواده غضنفر رکن آبادی شهید حادثه منا و خانواده تعدادی از شهدای جهاد اسلامی و فلسطین تقدیر شد.