اصفهان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان به مناسبت روز نکوداشت زاینده رود پیامی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ساسانی طی پیامی که به مناسبت هجدهم مهر ماه روز نکوداشت زاینده رود منتشر کرد ضمن قدردانی از همه افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که تاکنون برای نجات زاینده‌رود تلاش کرده اند؛ این روز را گرامی داشت.

در متن پیام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان آمده است: زنده بودن اصفهان به زاینده‌رود وابسته است. رودخانه زاینده‌رود از سراب تا پایاب زنده، پویا و یکپارچه است و خشک شدن بخشی از زاینده‌رود چالش‌های همه جانبه برای اصفهان و مردم این استان را در پی داشته است.

احیای زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی نیازمند اراده، عزم ملی، اجرای قانون و رعایت حقوق آب برای حوضه آبریز زاینده‌رود است.

در ادامه این پیام آمده است: سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های تأمین منابع آب برای تخصیص‌های داده شده و جلوگیری از هرگونه بارگذاری جدید مورد پیگیری مجموعه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است و مطالبه‌گری در حوزه آب، ضرورتی عاجل برای برون رفت از بحران کنونی زاینده رود است. زاینده‌رود حق همه مردم اصفهان و ایران است و امروز فرصت مغتنمی برای اعلام خواست زاینده‌رود جاری از سراب تا پایاب است.

به گزارش مهر، روز هجدهم مهر ماه در سال ۱۳۸۲ از سوی تشکل‌های زیست‌محیطی به عنوان روز نکوداشت زاینده رود، نامگذاری شد.

زاینده‌رود یا زنده‌رود به معنی رود زندگی‌بخش، بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی، زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود ۲۰۰ کیلومتر پیش می‌رود و پس از عبور از شهر تاریخی ورزنه در نهایت به تالاب بین المللی گاوخونی می‌ریزد