قزوین- نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تقلیل موضوع مهم جمعیت به سطح وزارت بهداشت را ناممکن و غیرقانونی دانست.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح برخی مسائل برای تقلیل موضوع مهم جمعیت از سطح ستاد ملی به سطح وزارت بهداشت اظهار کرد: وزارت بهداشت به تنهایی ظرفیت پاسخگویی به همه ابعاد موضوع قانون جمعیت را ندارد.

وی افزود: پیشنهاد تمرکز مدیریت جمعیت در وزارت بهداشت به جای یک قرارگاه ملی نه تنها عملی و امکان پذیر نیست بلکه مغایر با قانون نیز خواهد بود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بندهای قانون جوانی جمعیت چند وجهی است و اکثر وزارتخانه ها به نوعی با آن درگیر هستند.

وی تاکید کرد: سپردن چنین قانون مهمی به یک وزارتخانه به تنهایی، به معنای نادیده گرفتن سایر ابعاد آن است و باید از آن خودداری شود.

محمدبیگی با بیان اینکه قانون صراحتاً تشکیل ستاد ملی برای مدیریت جمعیت را پیش‌بینی کرده و تغییر این ساختار غیرقانونی است، اضافه کرد: تمرکز زدایی از ستاد ملی جمعیت، باعث کندی در تصمیم‌گیری و کاهش هماهنگی بین دستگاه‌ها خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه ما به شدت درگیر پیامدهای بحران جمعیت هستیم اما رفتارهای برخی مسئولان چنان است که گویی صدای بلند فاجعه جمعیتی را نمی خواهند بشنوند.