اهواز - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با ارائه آموزش‌های کاربردی در هنرستان‌ها دانش‌آموزان دغدغه ادامه تحصیل و اشتغال نخواهند داشت زیرا زمینه اشتغال آن‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده امروز ظهر امروز چهارشنبه در آئین افتتاح سه مدرسه راه ایمان در حمیدیه، با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای رسیدن به مدارس مطلوب و افزایش کیفیت آموزش اظهار کرد: برنامه‌ریزی آموزشی، شیوه‌های تربیتی، نیروی انسانی کارآمد و متخصص، مدیریت و رهبری آموزشی در مدارس و محتواهای کتاب‌های درسی، فضا، امکانات و تجهیزات از جمله مؤلفه‌های مؤثر در آموزش است که باید در فعالیت‌ها به این موضوعات توجه شود.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در کشور افزود: مدیریت همه دانش‌آموزان از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و باید در حوزه سخت و نرم به آموزش و پرورش کمک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، ارکان تربیت را مدرسه، خانه، رسانه و اجتماع دانست و اضافه کرد: همه باید کمک حال ما باشند و هم باید از عوامل سهیم و مؤثر در این حوزه از جمله دستگاه‌ها و نهادها و خیرین استفاده کنیم.

محمودزاده با تقدیر از کمک خیران تصریح کرد: حدود ۵۱ درصد اعتبارات حوزه سخت‌افزاری آموزش و پرورش کشور توسط خیرین تأمین می‌شود و خیرین در حوزه‌های مختلف مرتبط با تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی ورود پیدا کرده‌اند که مؤسسه راه ایمان کمک‌های ارزشمندی در این زمینه داشته است.

وی عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۱۱ مدرسه توسط این مؤسسه در کشور احداث شده که بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در این مدراس تحصیل و یک‌هزار همکار در آنها خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به ارائه خدمات مختلف به منظور تحقق عدالت آموزشی گفت: مؤسسه راه ایمان کارهای فاخری انجام می‌دهد و این مؤسسه در خوزستان که بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را دارد، بیشترین مدارس را ایجاد کرده است که باید حمایت‌های لازم از آن در استان انجام شود.

محمودزاده با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت بخشی و دسترسی برابری همه دانش‌آموزان به آموزش تصریح کرد: باید حتی یک استعداد هم در خارج از چارچوب آموزش و پرورش قرار نگیرد و هیچ دانش آموزی به ویژه در حوزه ابتدایی از چرخه آموزش خارج نماند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی این دغدغه را دارد که از دالان کنکور رد و وارد دالان اشتغال شویم که در این راستا در برنامه هفتم توسعه باید ۶۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در آموزش‌های هنرستان و مهارت‌ها حضور داشته باشند که برای تحقق این هدف باید هنرستان‌های بیشتری احداث و تجهیزات تأمین شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با ارائه آموزش‌های کاربردی در هنرستان‌ها دانش‌آموزان دغدغه ادامه تحصیل و اشتغال نخواهند داشت، زیرا زمینه اشتغال آنها فراهم می‌شود.