بندرعباس- رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده تصادفات قاچاقچیان سوخت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی با بیان اینکه مقابله قاطع و مؤثر با تردد خودروهای شوتی حامل سوخت قاچاق در محورهای مواصلاتی استان مستلزم همکاری مردم و متولیان امر با اقدامات نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول است، گفت: به منظور دستیابی به این هدف به موازات ایجاد زیرساخت‌های لازم باید کارهای خوب رسانه‌ای و فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان دستگاه قضائی در کنار پلیس و شورای تأمین همه توان و امکانات خود را برای مقابله با قاچاق سوخت به کار گرفته‌ایم، تأکید کرد: همه باید از اقدامات پلیس در این خصوص حمایت کنند.

وی از خانواده افرادی که مبادرت به قاچاق سوخت به وسیله خودروهای شوتی می‌کنند هم خواست در کنار دستگاه قضائی و پلیس، تبعات و مخاطرات این اقدام را به فرزندان خود متذکر شوند و از ادامه اقدامات مجرمانه آن‌ها ممانعت کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه از راه اندازی ایست و بازرسی موقت در جاده بندرعباس- میناب خبر داد.

وی افزود: برای کنترل و برخورد با خودروهای شوتی و گازوئیل کش، ایست و بازرسی در باند رفت جاده بندرعباس-میناب در محدوده دانشگاه هرمزگان راه اندازی می‌شود.

قهرمانی تصریح کرد: پرونده تصادفات قاچاقچیان سوخت به صورت ویژه در شعبه‌ای مجزا بررسی و رفتار آنها به مثابه اقدام نوعاً کُشنده بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: متهم تصادف اخیر در محور مواصلاتی بندرعباس - میناب هم شناسایی شده است و در این خصوص برخورد قاطع و بازدارنده صورت خواهد گرفت.

این مقام قضائی خاطر نشان کرد: با هر گونه تخلف و ترک فعل در زمینه قاچاق سوخت نیز به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

گفتنی است؛ از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ تن بر اساس تصادفات جاده‌ای خودروهای شوتی در هرمزگان جان باخته‌اند.