زنجان-رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: رونق کسب و کارها بر پایه علم و دستاوردهای علمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی زمانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری رویداد ملی طراحی و معرفی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی، با اشاره به اینکه این رویداد به میزبان استان زنجان برگزار خواهد شد، افزود: در شرایط کنونی، دستاوردهای علمی توانسته است به کسب و کارها رونق بخشد.

وی با یادآوری اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است رویداد ملی طراحی و معرفی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی، آبان‌ماه امسال به میزبانی زنجان برگزار شود، اظهار کرد: اگر به دنبال مرتفع کردن مشکلات کشور در بخش‌های مختلف هستیم، بی‌تردید یکی از راه‌های تحقق این امر، رونق داده به کسب و کارها است که این مهم نیز در گروه اهتمام به دستاوردهای علمی میسر خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این رویداد ملی، توسعه فرهنگ نوآوری است که در همین راستا در حال تدوین و برگزاری رویدادهایی از جمله رویداد ملی طراحی و معرفی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی هستیم، ادامه داد: ایده‌پردازی در این رویداد ملی به گونه‌ای است که شرکت‌کنندگان می‌توانند در خصوص محصولات مختلف کشاورزی ایده‌پردازی کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه تعیین هر استان به عنوان محور در هر زنجیره ارزش بر اساس ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در آن استان صورت گرفته است، تصریح کرد: زنجان در این زنجیره راهبری فناورانه زنجیره ارزش زیتون و صنعت نساجی در کشور را بر عهده داشته و دنبال کردن این زنجیره و تکمیل آن با معرفی محصولات جدید انجام می‌شود.

زمانی با یادآوری اینکه در حال حاضر حدود ۱۸ مرکز رشد، خانه خلاق و مراکز نوآوری در استان زنجان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان تلاش دارد تا توسعه اکوسیستم علم و فناوری در استان را به سرانجام برساند.