کرج- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: بانک اطلاعاتی اتباع خارجی مجرم تشکیل و منجر به طرد ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از این استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس دهقان شیری روز چهارشنبه در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم البرز که سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد، از بهره برداری از اردوگاه مراقبتی و مرکز ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در استان البرز خبر داد و گفت: اجرای «طرح ربیع»، ناامن کردن استان برای اتباع خارجی غیرمجاز، شناسایی و طرد کودکان کار و متکدیان و معتادان متجاهر، شناسایی و برخورد با کارفرمایان متخلف از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در موضوع کارفرمایان متخلف تاکنون ۷۲۱ مورد بازرسی انجام و منجر به شناسایی یک هزار و ۳۴۸ تبعه غیرمجاز شده است، از طرد بیش از ۲۳ هزار تبعه خارجی غیرمجاز تا ۱۶ شهریور سال جاری خبر داد و مطرح کرد: از نظر آماری شهرستان‌های کرج، فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد بیشترین آمار طرد را داشته‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز خاطرنشان کرد: همچنین در مسیر اجرای مصوبه «بند ۶»، برای شناسایی اتباع خارجی مجرم، عناصر نامطلوب و طردهای قضائی، بانک اطلاعاتی اتباع خارجی مجرم تشکیل و منجر به طرد ۴ هزار و ۸۰۰ نفر شده و همچنین ۳۷۵ معتاد متجاهر رد مرز شدند.