یکی از ژنرال‌های بازنشسته صهیونیست، نخست‌وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی را دیوانه خواند و آنان را عامل ورود این رژیم به باتلاقی فرسایشی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وطن، «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی طی مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد: «اسرائیل» در واکنش به شلیک ۱۸۱ موشک بالستیک از ایران، به عنوان پایان یک اقدام که با تفکر همراه بوده باید اهدافی را انتخاب کند که حمله به آنها منجر به جنگ نشود؛ چرا که حمله به چاه‌های نفت یا تأسیسات هسته‌ای می‌تواند به تشدید تنشی شدید و درگرفتن یک جنگ منطقه‌ای فراگیر با تبعات سخت بیانجامد.

وی همچنین اذعان کرد که حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران نمی‌تواند توانمندی‌های هسته‌ای ایران را از میان ببرد.

این ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «اسرائیل» به تنهایی نمی‌تواند تأسیسات هسته‌ای ایران را که در چندین موضع و در اعماق چندده متری زیر زمین قرار دارند ویران کند. حتی اگر آمریکا به کمک ما بیاید، دستیابی به این هدف باز هم بسیار دشوار خواهد بود. آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را خطری برای خود و جهان می‌پندارد اما تاکنون به تنهایی وارد جنگی برای ویران‌کردن این تأسیسات نشده است؛ زیرا می‌داند حمله به ایران می‌تواند آتش جنگ جهانی را با محور جدید روسیه، چین و ایران شعله‌ور کند.

بریک ادامه داد: در روزهای اخیر «دونالد ترامپ» به ما پیشنهاد داد که به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کنیم؛ من از ترامپ می‌پرسم چرا تو هنگامی که رئیس‌جمهور آمریکا بودی به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله نکردی و آن را تخریب نکردی؟ این در حالی است که توانمندی‌های کشور تو صدها برابر از «اسرائیل» بیشتر است. تو به ما مشورت‌هایی را ارائه می‌دهی که با وجود قدرتت جرأت نکردی آن‌ها را به‌تنهایی اجرا کنی. پذیرش مشورت ترامپ زیان‌های هولناکی را به اسرائیل وارد خواهد کرد و می‌تواند ما را به نقطه‌ای بی‌بازگشت برساند.

وی گفت: این نخستین بار نیست که می‌نویسم بنیامین نتانیاهو، یوآف گالانت و هرتزی هالیوی تنها روی موجودیت اسرائیل شرط‌بندی می‌کنند؛ آن‌ها می‌توانند با یک تصمیم نابخردانه آتش جنگ را در چندین جبهه در تمامی خاورمیانه برافروزند. آن‌ها حتی یک لحظه هم به فردای اقدامات خود فکر نمی‌کنند، بدون هیچ اندیشه‌ای در سرمستی احساسات خود زندگی می‌کنند و از نسیم حمایت از سوی بسیاری از کسانی که واقعیت شکل‌گرفته پیرامون خود را درک نمی‌کنند لذت می‌برند. هنگامی که فاجعه برای ما رخ بدهد، دیگر دیر خواهد بود. همان‌طور که این سه نفر از پذیرش مسئولیت خود در سیاه‌ترین روز تاریخ «اسرائیل» یعنی هفتم اکتبر ۲۰۲۳، شانه خالی کردند، در صورت فروپاشی «اسرائیل» در یک جنگ فرسایشی چند جبهه‌ای نیز، مسئولیت خود را نخواهند پذیرفت.

بریک افزود: این ۳ دیوانه خیال می‌کنند که می‌توانند حماس، حزب‌الله و حکومت ایران را از بین ببرند. این دیوانگان حاضر نیستند برای آزادی اسرا هیچ راه حلی را قبول کنند. اگرچه گالانت و هالیوی از آزادی اسرا صحبت می‌کنند، اما اقدامات میدانی آن‌ها نشان می‌دهد که همه این کارها اقداماتی صرفاً ظاهری هستند؛ اقداماتی که باید برای بازگرداندن آوارگان به محل سکونت خود، برای توقف فروپاشی اقتصادی، برای ترمیم روابط نابودشده با کشورهای جهان و برای نجات جامعه از درون فروپاشیده «اسرائیل» صورت بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به خاطر این ۳ دیوانه وارد باتلاق شده است و تنها راه حل موجود، حل و فصل سیاسی اوضاع است.

این ژنرال بازنشسته تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند همه چیز را از طریق فشار نظامی محقق کنند، اما در پایان هیچ چیز را محقق نخواهند کرد. آن‌ها «اسرائیل» را در آستانه ۲ موقعیت دشوار قرار می‌دهند؛ موقعیت نخست انفجار فراگیر خاورمیانه است که طی آن تمامی جهان عرب که با ما دشمن است با تمام توان خود با ما خواهد جنگید و سوی محل‌های اقامت ما موشک و راکت شلیک خواهد کرد. حالت دوم نیز تداوم جنگ فرسایشی است.