بجنورد_ سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌های خراسان شمالی از صدور پنج مجوز اقامتگاه بوم‌گردی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون در استان خبر داد.

محمد راستگویان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری در قالب گسترش روستاهای مستعد برای بوم‌گردی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار گردشگری خراسان شمالی است که می‌تواند با معرفی گسترده به یکی از منابع مهم درآمدی و افزایش قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌های خراسان شمالی در ادامه با بیان این‌که خراسان شمالی دارای ۸ روستای هدف گردشگری است، گفت: باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی ویژه و جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان، یکی از مطالبه‌های مهم گردشگران در حوزه گردشگری طبیعی بوده و در این راستا توسعه بوم‌گردی در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

راستگویان در ادامه از صدور پنج مجوز جدید اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: در راستای توسعه بوم‌گردی استان، پنج مجوز جدید اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های بجنورد، سماقان، جاجرم، اسفراین صادر شد.

وی گفت: با صدور پنج مجوز جدید اقامتگاه بوم‌گردی، مجموع مجوزهای صادرشده از ابتدای سال جاری به تعداد ۵۵ اقامتگاه در استان رسید که با آغاز فعالیت فرصت زندگی به سبک روستایی را برای گردشگران فراهم خواهند کرد.