مردم با گرایش‌های مختلف فکری و نحله‌های متفاوت سیاسی و حتی برخی گروه‌هایی که با نظام سیاسی اختلاف‌نظر دارند، حول امنیت کشورمان اشتراک‌نظر دارند و جملگی زیر چتر امنیت جمع شده‌اند.

خبرگزاری مهر، گروه سیاسی - نفیسه عبدالهی: گزاره «تفرقه بینداز و حکومت کن» نه تنها یک کلیشه و شعار نیست بلکه خط اصلی کشورهای شمال با محوریت رژیم آمریکا و انگلیس و دیگر کشورها همچون فرانسه و آلمان است که از سال‌های دور در کشور و منطقه ما عملیاتی می‌شده است و هنوز هم برای زنده نگه داشتن چنین خطی تلاش می‌کنند.

تلاش غرب در دهه‌های گذشته از سویی حمایت از پروژه‌ای تحت عنوان رژِیم صهیونیستی بوده و این حمایت در برخی مواقف به ایجاد تفرقه بین کشورهای ریشه دار منطقه انجامیده و مثلاً تهران-ریاض یا تهران-قاهره را مقابل هم قرار داده‌اند و دوگانه‌های کاذبی همچون عربی-غیر عربی یا شیعه -سنی را تولید و برجسته کرده‌اند؛ اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با رهنمودهای امام (ره) و رهبر انقلاب توانسته این دسیسه‌ها را تشخیص و در حد امکان خنثی کند.

پیرو همین دکترین سیاست خارجی وحدت آفرین، در دولت رئیس‌جمهور فقید شهید سید ابراهیم رئیسی، روابط تهران-ریاض التیام یافت و چشم‌اندازی برای روابط تهران - قاهره تعریف شد و حتی اختلافات تحمیلی با کشورهایی همچون بحرین و قطر و … کمرنگ و حل شد تا کشورهای منطقه با کنار زدن بازیگردان‌های فرامنطقه‌ای به رتق‌وفتق امور منطقه بپردازند.

البته پایه‌گذار چنین دکترینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که از همان آغاز انقلاب اسلامی، محور اصلی را جهان اسلام نه تفاوت مذهب و رنگ و زبان که بلکه فلسطین دانست و انقلاب اسلامی در دوره حیات خود همچنان به این خط وفادار بوده و سایر کشورها و گروه‌ها را حول پرچم حمایت از فلسطین گرد آورده است.

حزب‌الله قهرمان لبنان، انصارالله سرافراز یمن، مقاومت سربلند عراق و دیگر کشورها در همین قالب قابل تحلیل هستند.

رژیم صهیونیستی که تا قبل از حماسه «طوفان‌الاقصی» برنامه‌های راهبردی سیاسی-اقتصادی برای عادی‌سازی روابط با کشورها مسلمان منطقه را در دستور کار داشت، در یک سال گذشته دچار بحران راهبردی شده و از این رو در تلاش است که عدم موفقیت برای عادی سازی را با شکستن وحدت بین مسلمانان بالانس کند.

آنچه به نظر می‌رسد پس از عملیات‌های وعده صادق ۱ و۲ بار دیگر وحدت مردم و مسئولان و گروه‌های مختلف چه در داخل و چه در خارج تقویت شده است. طبعاً به واسطه همین وحدت، پیروزهای جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران تضمین می‌شود و تاکنون نیز با وجود ترور سید مقاومت و فرماندهان شاخص، جبهه مقاومت با قدرت پیش رفته است. همچنین شاهد بودیم که در روزهای پس از ترور اسماعیل هنیه و مخصوصاً پس از ترور سیدحسن نصرالله، رسانه‌های عبری با کمک برخی رسانه‌های عربی منطقه در تلاش بودند که ایران را کشوری منزوی در نبرد جاری منطقه نشان دهند که توانایی یا قصد پاسخ به اسرائیل را ندارد که البته با عملیات وعده صادق ۲ این خط وحدت شکن شکست خورد.

به نظر می‌رسد پیروزی‌های جبهه مقاومت در مقابل رژیم اسرائیل که حمایت‌های آمریکا و اروپا و برخی کشورهای منطقه را دارد، با همین وحدت در چند حوزه تحقق یافته است:

۱- در بعد بین المللی وحدت در مواضع و اقدامات بین گروه‌های مختلف مقاومت ورای اختلافات؛ به نوعی وحدت الساحات (وحدت عملیاتی بین گروه‌های مختلف مقاومت) که پیش از این به یک رؤیای دست نیافتنی شبیه‌تر بود، بعد از طوفان الاقصی رقم خورد و کتائب حزب الله در عراق، انصارالله در یمن، حزب الله در لبنان، حماس در فلسطین با محوریت و فرماندهی ایران توانست اسرائیل را در محاصره‌ای راهبردی قرار دهد و بسیاری از تابوها چون حمله به پایتخت اسرائیل و بنادر مهمی چون حیفا شکسته شود و معابر آبی استراتژیک اسرائیل در منطقه برای عبور کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا مسدود شود.

۲- وحدت نیروهای مسلح داخل کشور در انجام عملیات‌های وعده صادق ۱و ۲ یکی دیگر از حوزه‌های تحقق یافته است؛ پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: چنانچه رژیم متجاوز صهیونیستی اقدام به پاسخ متقابل نماید باید منتظر ویرانی زیرساخت‌های خود به صورت گسترده و فراگیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین باشد.

همچنین امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش نیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی در صورت انجام اقدامات نسنجیده، با پاسخ سخت و ویرانگر ایران مواجه خواهد شد و سطح پاسخ ما فراتر از حمله قبلی خواهد بود.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی در گفت وگو با ویژه برنامه «طوفان مقاومت» شبکه خبری العالم تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران در سال‌های گذشته خود را برای مقابله با انواع تهدیدات آماده کرده‌اند.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در گفتگو با شبکه خبر ضمن تبریک عملیات موفق و قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات وعده صادق ۲ مشروعیت داشت و منطبق بر قوانین بین‌المللی هست ولی اگر جسارت‌های رژیم ادامه یابد عملیات‌های بعدی ما بسیار شدیدتر خواهد بود.

۳- در بعد داخل ایران وحدت دولت و دستگاه سیاست خارجه با نیروهای مسلح از دیگر مصداق‌های تحقق یافته در حوزه وحدت است.

«مسعود پزشکیان» در جریان سفر به قطر در نشست مطبوعاتی مشترک با امیر قطر با تاکید بر اهمیت توجه به ساز و کارهای همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه برای تعمیق همکاری‌ها تصریح کرد: ملت‌های منطقه با یکدیگر برادرند و لازم است وفاق و همدلی را میان خود تقویت کنند. اگر ما متحد و منسجم باشیم رژیم صهیونیستی جرأت نخواهد کرد اینگونه به جنایت و کشتار بپردازد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر رژیم صهیونیستی اشتباهی کند، جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع و محکمی به او خواهد داد و به این موضع به طور جدی پایبند هستیم، گفت: ایجاد ناامنی و گسترش بحران از اهداف پلید رژیم صهیونیستی در منطقه است و ما باید از تحقق این اهداف جلوگیری کنیم. آمریکایی‌ها و کشورهای غربی باید از عامل خود در منطقه بخواهند که دست از این کشتار و جنایت بردارد و منطقه را ناامن نکند، چرا که ناامنی به نفع هیچ‌کس و هیچ دولتی، حتی به نفع خود کشورهای اروپایی و آمریکا نیست.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه که پس از عملیات وعده صادق ۲ سفری را به لبنان و سوریه داشت، در دیدارها و کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران قصد ادامه ندارد مگر اینکه رژیم صهیونیستی بخواهد حملات خودش را ادامه دهد. اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران بکند اقدام ما از آن سخت‌تر خواهد بود و ما حتماً پاسخ خواهیم داد. پاسخ ما متناسب و کاملاً حساب شده خواهد.

«وحدت» رمز موفقیت جبهه مقاومت

به هر روی «وحدت» رمز موفقیت جبهه مقاومت است و رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز در نماز جمعه نصر به موضوع «وحدت» اشاره کردند و به خوبی توانسته‌اند راهبردها و تاکتیک‌های وحدت آفرین را در سطوح مختلف داخلی و بین المللی برای تأمین منافع ملی و امنیت منطقه‌ای با هدف تضعیف و شکست رژِیم اسرائیل پیش ببرند.

تداوم این مسیر علاوه بر اینکه عنصر بازدارندگی را تقویت می‌کند، گزینه حمله اسرائیل به ایران را نیز خنثی می‌کند تا جایی که در روزهای گذشته شاهد بودیم مقامات آمریکایی مدام در حال رایزنی با اسرائیلی‌ها برای عدم پاسخ یا پاسخ ضعیف به وعده صادق ۲ هستند! روندی که رژیم صهیونیستی را در موضع انفعال کامل در برابر ایران قرار خواهد داد.

اخیراً شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که کابینه امنیتی در خصوص پاسخ به حمله موشکی ایران رأی نداد و تصویب آن را تا نزدیک شدن به زمان اجرا به تعویق انداخت. همچنین طبق اعلام منابع خبری صهیونیستی، دولت نتانیاهو نیز با پاسخ این رژیم به حملات ایران مخالفت کرده و یکی از مقامات آمریکایی از چالش امنیت پایگاه‌های این کشور در منطقه در صورت حمله ایران سخن به میان آورده است.