رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت ایجاد کریدورهای امن زمینی، هوایی و دریایی جهت امدادرسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم جنگ‌زده لبنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، در خصوص همکاری‌های متقابل و همچنین نحوه امدادرسانی به مردم مظلوم سوریه و لبنان بحث و تبادل نظر شد.

کولیوند در این دیدار اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه با استفاده از توان داوطلبان و مشارکت‌های مردمی در عموم موضوعات امدادی، خیریه و کمک‌رسانی به مصدومین و مجروحین، به ویژه در سوانح و بلایای طبیعی و با بهره‌گیری از توان کارکنان خدوم خود در راستای همراهی و همیاری دولت، به یاری مردم می‌شتابد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در حوزه امدادرسانی، بیش از ۵۰ درصد خدمات ارائه‌شده به حوادث جاده‌ای اختصاص دارد و بر همین اساس در تمامی جاده‌های اصلی کشور این خدمات امداد جاده‌ای توسط کارکنان، نیروهای پشتیبانی‌کننده و امدادگران و نجات گران در حال انجام است که این همکاران عموماً از اقشار با درآمد متوسط و فاقد مسکن هستند.

کولیوند در ادامه از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا با توجه به سیاست‌های دولت به ویژه در عرصه تأمین مسکن در خصوص تأمین زمین مناسب جهت واگذاری به همکاران موجود در بدنه جمعیت هلال احمر در همه استان‌ها دستور همکاری لازم را صادر کنند.

در ادامه این دیدار کولیوند گزارشی از نحوه امدادرسانی و ارسال محموله‌های بشردوستانه جمهوری‌اسلامی‌ایران برای مردم لبنان که در حمله رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته‌اند ارائه و درخواست کرد تا ضمن بررسی کریدورهای امن زمینی، هوایی و دریایی از طریق وزارت راه و شهرسازی این امکان میسر شود تا امدادرسانی و ارسال کمک‌های بیشتری به مصدومین و آوارگان لبنانی که در سوریه به سر می‌برند یا هنوز در لبنان هستند صورت پذیرد.

در ادامه فرزانه صادق رئیس وزیر راه و شهرسازی از امدادرسانی به موقع هلال‌احمر به مردم مظلوم لبنان تقدیر و بیان کرد: بررسی‌های لازم در خصوص نحوه ارسال کمک‌های جمهوری‌اسلامی ایران به سوریه و لبنان انجام و در این راستا همکاری لازم صورت می‌گیرد و در خصوص تسهیلات مسکن کارکنان، امدادگران و نجات گران هلال احمر از طریق وزارت مسکن و شهرسازی قول مساعد داد.