ارومیه- رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از تشکیل یک هزار و ۲۶۸ پرونده در حوزه مبازه با تخلفات و جرایم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ بابک فرشباف در بعد از ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری هزار و ۲۶۸ پرونده در حوزه جرایم اقتصادی در استان تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی این پرونده‌ها ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، ادامه داد: این پرونده‌ها در ۲۴ طرح مبارزه با جرایم اقتصادی از جمله کالا، قاچاق، ارز، زمین خواری، قاچاق سوخت و دام و زمین خواری تشکیل شده اند.

سرهنگ فرشباف عنوان کرد: پلیس امنیت اقتصادی در فضای سایبر و رصد فضای مجازی فعال شده و در همین حوزه تعداد ٢ هزار مورد بررسی و در چند ماهه اخیر ۵۶ پرونده به ارزش یک هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی افزود: عمده پرونده‌ها قاچاق گوشی‌های تلفن همراه بوده و در این مدت ۵۵٨ دستگاه گوشی به ارزش ٩۴ میلیارد و ۵٧٠ میلیون ریال کشف و منجر به دستگیری و تشکیل پرونده ٢٠ نفر شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی به صدمات قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: تعطیلی مراکز تولیدی و کاهش اشتغال و ضربه به اقتصاد داخلی بزرگترین ضربه پدیده شوم قاچاق است.

وی گفت: در راستای کنترل خوروهای شوطی قرارگاه شهید رومیانی راه اندازی و در مدت یکسال اخیر در اجرای طرح ١۴٣٠ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش ٢٠٢ میلیارد تومان توقیف شده است.