روز نخست از رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در رده سنی زیر ۲۱ سال با حذف هر چهار کاراته کای تیم پسران آغاز شد و از ۵ نماینده دختران، دو کاراته دو شانس کسب مدال‌های طلا و برنز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان چهارشنبه ۱۸ مهرماه با حضور ۱۹۶۰ کاراته کا از ۱۰۹ کشور به میزبانی ایتالیا در شهر ونیز آغاز شد. در روز نخست رقابت‌های رده سنی زیر ۲۱ سال یا همان امیدها برگزار شد که از میان ۹ نماینده کشورمان تنها فاطمه زهرا سعیدآبادی و یلدا نقی بیرانوند شانس کسب مدال دارند و سایر نفرات از دور مسابقات حذف شدند.

در بخش پسران که هر ۴ نماینده کشورمان با ارائه کارنامه‌ای ضعیف وداع زودهنگامی با تاتامی جهانی داشتند. چهار کاراته کا دور نخست مبارزه خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و دور دوم نتیجه را واگذار کردند. در مجموع چهار پیروزی، ۵ شکست و حذف هر چهار نامه کارنامه شاگردان عبدالحسینی در رده سنی امیدها بود.

اما در گروه دختران شرایط بهتر بود. ۱۲ پیروزی و چهار شکست حاصل کار ۵ نماینده کاراته ایران در روز نخست بود که باعث شد سعید آبادی بعد از طلای آسیا که ۴۶ روز پیش در مانیل کسب کرده بود به دیدار نهایی قهرمانی جهان صعود کند. بیرانوند هم که نقره آسیا را در کارنامه دارد، به دیدار رده بندی رفت تا شانس کسب مدال برنز جهان را داشته باشد. ضمن اینکه مهرنگار احمدی هم مبارزات خوبی به نمایش گذاشت و تا یک قدمی صعود به فینال هم پیش رفت.

نتایج کامل نمایندگان کاراته ایران در روز نخست

فاطمه زهرا سعیدآبادی نماینده شایسته کشورمان در وزن ۵۵- کیلوگرم کار خود را با برتری ۹ بر یک برابر «ماریسا حافظان» از سنگاپور آغاز کرد و سپس ۵ بر یک «مایمویا نیانگ» از سنگال، ۵ بر ۲ «بلا سامیشوآ» از قزاقستان را مغلوب را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز ۱۱ بر ۳ «کواسنیکوا» از اسلواکی را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه پایانی شد.

در وزن ۵۰- کیلوگرم یلدا نقی بیرانوند ابتدا ۴ بر یک «مهتا قارئی» از کانادا را از پیش رو برداشت و سپس ۶ بر ۲ «نور تمیزل» از ترکیه را شکست داد. وی دور سوم ۵ بر ۳ نتیجه را به «اسگاردلی» از کرواسی واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه ۱۰ بر ۹ در پیکار با «سارا اوناس» از الجزایر صاحب برتری شد و به به دیدار رده بندی رفت.

مهرنگار احمدی در وزن ۶۱- کیلوگرم بعد از سه پیروزی متوالی ۹ بر یک برابر «باسایو» از انگلیس، ۴ بر ۳ مقابل «یوهسون پاو» از چین تایپه و ۵ بر صفر در پیکار با «آمل بوگرین» از بلژیک، ۴ بر ۲ نتیجه را به «ایونا لوباتو» از اسپانیا واگذار کرد. با شکست نماینده اسپانیا و عدم راهیابی وی به فینال، مهرنگار احمدی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم فاطمه بداق پس از برتری ۹ بر ۲ مقابل «ناتاشا چیچوژسکا» از لهستان نتیجه را ۴ بر ۳ به «زاپلینی» از برزیل واگذار کرد و حذف شد. حنانه صالحی هم در وزن ۶۸+ کیلوگرم ابتدا ۴ بر ۲ مقابل «سالاما» از مصر به برتری رسید و در بازی دوم با شکست ۴ بر ۲ برابر «دیجانا بوتا» از صربستان از دور مسابقات کنار رفت.

در گروه پسران و در در وزن ۶۰- کیلوگرم، حسین علینژاد در اولین دیدار مقابل «فلورین اوبیتز» از آلمان به برتری دست یافت و سپس ۴ بر صفر نتیجه را به» «دوک چو دان» از ویتنام واگذار کرد و از جدول کنار فت. امیررضا برزویی در وزن ۶۷- کیلوگرم بعد از برتری ۳ بر ۲ مقابل «اوتا رونیوآ» از گرجستان در مبارزه دوم ۵ بر صفر مقابل «اوزدمیر» از آلمان باخت و حذف شد. عرفان عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم بعد از برتری ۷ بر یک در پیکار با «ناریو لوپز» از آنگولا و شکست یک بر صفر مقابل «یوسف فرج» از مصر، در جدول شانس مجدد پس از تساوی ۵ بر ۵ نتیجه را به «گریگور اسنکو» از مولداوی واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن ۸۴+ کیلوگرم نیز ابوالفضل نوری با دو پیروزی ۸ بر صفر مقابل «بر گال کرزیسنیک» از اسلوونی و ۹ بر یک برابر «لی جین» از چینتایپه ۷ بر ۵ به «مارکوس گوتیرز» از اسپانیا باخت و کنار رفت.

امروز پنجشنبه در ادامه این رقابت‌ها کاراته کاهای رده سنی جوانان به مصاف رقبای خود می‌روند.