سنندج_جانشین انتظامی شهرستان سنندج گفت: آموزش لازمه آگاهی مردم برای پیشگیری از جرائم است و در این راستا فرماندهی انتظامی سنندج به اقدامات آموزشی برای اقشار مختلف ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ بهمن کرم ویسه صبح پنج شنبه در بازدید از خبرگزاری مهر که به مناسبت هفته انتظامی انجام شد، اظهار کرد: توسط فرماندهی انتظامی شهرستان سنندج در این هفته برنامه‌های متعددی در سطح شهرستان سنندج انجام شد که تجلیل و تقدیر از کارکنان یکی از برنامه‌ها است که انجام شده است.

وی با بیان اینکه کلانتری علاوه بر امورات پیشگیری از جرایم، خدمات اجتماعی، مشاوره و مددکاری را انجام می‌دهند، افزود: در کلانتری‌ها کارشناسان مشاوره و مددکاری در دوایر اجتماعی علاوه بر اقدامات آموزش همگانی و اقشار مختلف جامعه در بحث پیشگیری از جرایم سعی در صلح و سازش پرونده‌های اختلاف خانوادگی، حقوقی و نزاع و درگیری‌ها می‌نماید و دارای آمار پروندهای مصالحه قابل توجهی هستند.

وی یادآور شد: در راستای آگاهی نوجوانان با فعالیت کلانتری‌ها، دانش‌آموزان تعدادی از مدارس در هفته فراجا از کلانتری‌ها بازدید و کارشناسان انتظامی با حضور در تعدادی از مدارس اقدام به برگزاری نمایشگاه و کلاس‌های آموزشی کردند.

جانشین انتظامی شهرستان سنندج با بیان اینکه امنیت توسط یک دستگاه به تنهایی ایجاد نمی‌شود، اضافه کرد: تلاش تمامی دستگاه‌ها و ادارات و مشارکت مردم می‌تواند در حوزه تقویت امنیت اثرگذار باشد.

وی اعلام کرد: برای پیشگیری از جرایم آموزش‌های مختلفی میان مردم بویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که زمینه آگاهی اقشار جامعه را برای پیشگیری از جرایم فراهم می‌کند.

جمع‌آوری معتادان متجاهر، تأمین امنیت و آرامش مردم، ورود به مقوله آموزش برای آگاهی مردم از جمله مطالبی بود که توسط سرهنگ کرم ویسه به عنوان بخشی از فعالیت‌های پلیس مطرح شد.

در این بازدید سرهنگ دوم جواد ملاولی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سنندج و سرهنگ دوم مسعود اسداللهی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی سنندج و ستوان یکم محمدی نیز حضور داشتند.