کرج- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از تیمار و رهاسازی ۴۳ حیوان وحشی مصدوم از ۱۲ گونه متفاوت جانوری در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید درگی در خصوص اقدامات حفاظتی و مدیریتی برای حیات وحش استان البرز از تیمار و رهاسازی ۴۳ حیوان وحشی مصدوم از ۱۲ گونه متفاوت جانوری در نیمه نخست سال جاری خبر داد و مطرح کرد: طی این مدت ۵۰ عملیات بازدید، بررسی و نظارت میدانی از مراکز نگهداری موقت حیات وحش استان توسط کارشناسان انجام شده است.

وی گفت: برگزاری ده‌ها کارگاه آموزشی، توانمندسازی و مشارکت حفاظتی برای کودکان، جوامع محلی و سایر ذینفعان ساکن در محدوده زیستگاه‌های حیات وحش، بازدید رایگان بیش از یک هزار نفر از دانش آموزان البرزی از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی و خانه محیط زیست استان و افتتاح بخش نمایشگاهی پرندگان تالاب صالحیه در موزه تاریخ طبیعی بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، کسب رتبه دوم کشوری از سوی موزه تاریخ طبیعی استان، احیای کارگروه استانی غارشناسی پس از یک وقفه پنج ساله، تشکیل دو کارگروه ویژه استانی جهت پیشگیری و کنترل بیماری در حیات وحش و انجام یک مرحله سرشماری و برآورد جمعیت پستانداران شاخص را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه حیات وحش استان عنوان کرد.