قزوین- مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای عصمت آباد بوئین زهرا گفت: مهمترین رسالت کانون های مساجد جذب کودکان و نوجوانان به مسجد و تربیت نیروهای انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس خاکباز اظهار کرد: مهمترین رسالت کانون های مساجد، جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد و تربیت نیروهای انقلابی است که از اصلی ترین وظایف کانون های مساجد محسوب می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای عصمت آباد بوئین زهرا ادامه داد: همچنین تلاش در جهت موثر بودن مسجد در جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی و کار فرهنگی تأثیرگذار و هدفدار در فضای واقعی و مجازی از دیگر رسالت های کانون های مساجد در شرایط کنونی جامعه است.

وی عنوان کرد: کانون باقرالعلوم در چند سال گذشته در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی و کارگاه های آموزشی، عملکرد مثبت و تأثیرگذاری داشته است و انتخاب کتابخانه باقرالعلوم (ع) به عنوان کتابخانه برتر استان در حوزه فعالیت های ترویجی در سال ۱۳۹۹، انتخاب کتابخانه باقرالعلوم (ع) عصمت آباد به عنوان کتابخانه شایسته تقدیر کشوری در سال ۱۴۰۰، مشارکت بیش از یک هزار نفر در جشنواره رضوی سال گذشته در بخش های نقاشی، پویش معرفی کتاب، قصه گویی، خوانش بخشی از کتاب و مسابقات چهار گزینه ای کتابخوانی در بخش نوجوان و بزرگسال گواه عملکرد خوب و بی نظیر کتابخانه این کانون در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی بوده است.

خاکباز تصریح کرد: انشالله در نظر داریم در سال جاری در بحث آموزش های تخصصی، ورزشی و شکوفایی استعدادهای هنری و ورزشی هم گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی در کنار پایگاه های بسیج نقش بسیار مهم و کلیدی در تحقق فرمایشات رهبری دارند، چرا که کانون ها و پایگاه های بسیج به عنوان پایگاه فرهنگی و عنصر اصلی فعالیت های فرهنگی در شهرها و روستا ها هستند و از همین رو پیشنهاد می شود دوره های تخصصی و کاربردی و جلسات هم اندیشی ویژه مدیران کانونی به صورت فصلی برگزار شود و از فعالان فرهنگی موفق دعوت شود تا تجربیات مثبت خود را در اختیار مدیران کانونی قرار دهند.