همدان ـ رییس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت: مناسب‌سازی معابر و تجهیزات شهری جزو تکالیف قانونی شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا با موضوع بررسی طرح جامع حمل و نقل شهری و بررسی لوایح، اظهار کرد: بازنگری مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک با توجه به تغییرات ترافیکی انجام می‌شود.

وی به انجام مطالعات در سال ۱۳۹۲ و بازنگری کنونی طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک و تصویب آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، اشاره کرد و گفت: به منظور انجام این مهم باید اسناد بالادستی نیز مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان پس از ارائه طرح از سوی مشاور و با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در این راستا بیان کرد: در ادامه این کار و تدوین مطالعات تفصیلی حمل و نقل و ترافیکی همدان از ظرفیت مشاور استفاده شود.

وی پس از بیان نظرات کارشناسان حاضر در جلسه و ارائه پیشنهادات، افزود: در کمیته حمل و نقل و ترافیک نیز این مهم با حضور اعضای کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از جمع‌بندی نظرات، موارد عنوان شده در قالب یک بسته پیشنهادی به مشاور طرح ارائه خواهد شد.

حیدری پس از اظهار نظر معاون اداره کل بهزیستی استان همدان مبنی بر لزوم در نظر گرفتن مناسب‌سازی معابر و امکانات شهرداری برای افراد دارای شرایط ویژه حرکتی، معلولان و جانبازان تصریح کرد: طبق آئین نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق معلولان و آئین نامه طراحی معابر شهری وزارت راه در بخش ۱۰ و ۱۱، تکلیف شهرداری مناسب‌سازی معابر و امکانات شهری است.