رشت- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: بیانات رهبری نقشه راه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک ۱۹ مهر، سالگرد بیانات مقام معظم رهبری در جمع علما در خراسان شمالی در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آن سفر تاریخی فرمودند: «من سفارش می‌کنم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج» بر همین اساس باید بیش از پیش در راستای رونق هرچه بیشتر کانون‌ها گام برداریم.

وی با بیان اینکه فرامین مقام معظم رهبری نقشه راه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پرشورتر کردن این فعالیت‌ها است، افزود: تقویت این مراکز باید در دستور کار فعالان فرهنگی باشد و این تقویت با حضور جوانان در مساجد و کانون‌ها شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام حاجتی ادامه داد: این بیان مقام معظم رهبری نشان دهنده آن است که دستگاه‌های مختلف فرهنگی اعم از دولتی و غیردولتی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به شبکه کانون‌های مساجد که به صورت مردمی در حال فعالیت می‌باشند و دارای جذابیت‌های خاص برای نوجوان و جوان است، داشته باشند.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری در مسجد نقشی ایفا می‌کند که مکمل ساختار مسجد به جهت احیا نقش هنری و فرهنگی آن از قبیل نمایش، سرود، فیلم، شعر و انواع دیگر فعالیت‌های هنری است تصریح کرد: مجموعه‌های دیگر درون مسجد با اینکه مأموریت‌های ویژه خود را دارند، نمی‌توانند به صورت متمرکز بر روی این نوع از فعالیت‌ها برنامه ریزی کنند و در این زمان، کانون فرهنگی هنری است که می‌تواند نقش خود را نشان دهد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان تاکید کرد: مأموریت کانون فرهنگی و هنری در مسجد استفاده از ابزار هنر برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حاجتی کانون‌های مساجد را ظرفیتی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بستر مساجد دانست و تصریح کرد: باید از این ظرفیت در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و توانمندسازی آنان بهره گیریم.

وی با بیان اینکه به همت همین کانون‌ها برنامه‌های مختلفی در سطح مساجد شکل گرفته است، ادامه داد: حضور و فعالیت اقشار مختلف جامعه از کودک تا میانسال در مساجد از دستاوردهای شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری است.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی که به این مناسبت در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود، اعلام کرد: تجلیل از فعالان فرهنگی، برپایی محفل قرآنی و بازدید از کانون‌های فرهنگی هنری از جمله این برنامه‌ها است.