خرم‌آباد - مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۳۰ درصد از مدارس این استان را خیرین ساخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس بهاروند در نشست هم‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز در سخنانی، با تأکید بر اینکه مشارکت مردمی خیرین مدرسه‌ساز برای نسل آینده یک اقدام ماندگار است، اظهار داشت: نسل آینده باید بدانند که خیرین مدرسه‌ساز چه نقش مهمی در این امور دارند، خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمند آموزش‌وپرورش هستند و ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است.

وی عنوان کرد: رویکرد جدید نوسازی مدارس، ساخت مدارس استاندارد و هوشمند است که مدرسه روستای «بادیه و هوکی» هم از این نمونه است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، تصریح کرد: این مدارس با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در قالب دو و چهارکلاسه که به سیستم هوشمند مرکزی دسترسی دارد به بهره‌برداری رسیده‌اند.

بهاروند با تقدیر از نقش خیرین مدرسه‌ساز، یادآور شد: خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمند آموزش‌وپرورش هستند و با اقدام خیرخواهانه خود زمینه تحصیل دانش‌آموزان این دیار را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعلیم‌وتربیت در کشورهای دنیا مسئله اول است، گفت: دانش‌آموزان امانت‌هایی در دست ما هستند و خدمت به آنها و جامعه فرهنگیان افتخاری بزرگ است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بر ضرورت همکاری نهادهای زیر مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: نوسازی مدارس، مجمع خیرین و آموزش‌وپرورش یک مثلث سازنده در راستای پیش برد اهداف تعلیم‌وتربیت هستند.

بهاروند، گفت: برای جذب خیرین و استفاده از ظرفیت آنها فهرستی از مدارس تخریبی به همراه تصویر و فیلم تهیه شد و در اختیار خیرین قرار گرفت.