خرم‌آباد - مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان گفت: در دو سال گذشته، ۲۲۰ مدرسه در مناطق کمتر توسعه‌یافته لرستان ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی خرم‌آبادی در نشست هم‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز در سخنانی، اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند که علاوه بر نقش آنها در عمران و آبادانی کشور، تأثیرات مثبت آنها به‌عنوان الگو برای دانش‌آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به ساخت یک باب مدرسه در مسکن مهر شمال شهر خرم‌آباد، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری خیرین ساخت ۲۲۰ مدرسه در دو سال گذشته به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته لرستان ساخته شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان، گفت: بر اساس سیاست دولت سیزدهم، مجمع خیرین با همکاری نوسازی مدارس استان، تمرکز خود را روی مناطق محروم استان گذاشت.

خرم‌آبادی، یادآور شد: باتوجه‌به توسعه شهر خرم‌آباد به‌ویژه در شمال خرم‌آباد و تقاضای اهالی با درنظرگرفتن تعداد دانش‌آموز، مکان‌یابی و پیگیری برای ساخت مدرسه در حال انجام است.

وی با اشاره به ساخت مستند تلویزیونی ساخت مدارس تحت عنوان «میراث ماندگار»، افزود: خیرین در امر مدرسه‌سازی کوتاهی نکردند، این رسالت تشویق و احترام را باید به تصویر بکشانیم و این فرهنگ خیرخواهانه را رواج دهیم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان به نقش بی‌بدیل زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و افزود: در استان لرستان بانوی خیر مدرسه یار وجود دارد که تا کنون توانسته است مدارس قابل‌توجهی را در استان بسازند.