کارکرد موسیقی فیلم در چند سال اخیر به بازی گرفته شده است و متاسفانه برخی کارگردانان و یا تهیه کنندهای یک پروژه سینمایی به این مسئله دامن می زنند.

فریدون شهبازیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت : موسیقی فیلم یک موسیقی ارکسترال است که با همراهی محتوا و تصویر شکل می گیرد و در همه جای دنیا هم از این نوع موسیقی استفاده می کنند اما متاسفانه در چند سال اخیر شاهد هستیم که صاحبان پروژه های سینمایی برای ارزان تمام شدن کارسراغ آدم های ارزان و نابلد می روندو در نتیجه اغلب کارها نازل و سطح پایین از آب درمی آید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : یکی از زیباترین و شنیدنی ترین و البته خاطره انگیز ترین انواع موسیقی ، موسیقی فیلم است که همواره با استقبال مخاطب مواجه شده است تا جائی که کنسرت های متعدد در حوزه موسیقی فیلم برگزار می شود ولی متاسفانه در ایران نه تنها این کارکرد موسیقی فیلم نادیده گرفته شده است بلکه به سخیف ترین شکل ممکن ارائه می شود.

شهبازیان افزود : پول و سرمایه اختیار هنر را گرفته است و متاسفانه شاهد هستیم که همه شاخه های هنری به بدترین شکل ممکن عرضه می شود.

وی در ادامه به حضور موسیقی فیلم "مظفرنامه" در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت :"مظفرنامه" فیلمی تاریخی با ساختار طنزگونه است که داستان زندگی مظفرالدین شاه قاجار را روایت می کند و به دلیل داشتن این ساختار طنز آلود از موسیقی خاص دوران این شاه قاجاراستفاده کرده ام. 

این آهنگساز در توضیح ساختار موسیقی متن  این فیلم گفت : در ساخت موسیقی این فیلم از ملودی های رایج در آن دوران که عموما از آثار عارف قزوینی و درویش خان است با برداشتی جدید استفاده کرده ام و هم اکنون مراحل پایانی کار را در استودیوانجام می دهم.