کارگردان نمایش «سبز قاتل» که این روزها در تماشاخانه ملک روی صحنه است، اعتماد نکردن برخی بازیگران و هنرمندان تئاتر به کارگردان‌های کاراولی را نگاه درستی ندانست زیرا روزی همه کاراولی بوده‌اند.

پریسا نقدی‌زاده کارگردان نمایش «سبز قاتل» که با حضور سینا رازانی و میلاد رفاقتی از ۲۵ شهریور در تماشاخانه ملک روی صحنه رفته است، درباره روندی که این نمایش برای تولید و اجرا طی کرد به خبرنگار مهر گفت: پیش از این نمایشنامه «شکار مرگ» آیرا لوین را خوانده و به آن علاقه‌مند بودم. ۲ سال پیش با اعضای گروه خود این اثر را اجراخوانی کردیم. ۲ کاراکتر استاد و شاگرد «شکار مرگ» را انتخاب کردم چون همیشه رابطه این ۲ کاراکتر برای من دغدغه‌مند بود و دوست داشتم بیشتر به آن بپردازم. این ۲ کاراکتر و پرداختن به رابطه آن‌ها «سبز قاتل» را شکل داد.

وی ادامه داد: یک سال پیش تولید این نمایش زمان برد و حدود ۲ ماه و نیم به صورت فشرده تمرین داشتیم.

نقدی‌زاده درباره روند انتخاب بازیگران «سبز قاتل» یادآور شد: برای انتخاب بازیگر خیلی سختی کشیدم، یک سال این روند طول کشید. خیلی از بازیگران درگیر پروژه‌های دیگر بودند و برخی نیز دستمزدهای خیلی بالایی می‌خواستند و اکثرا هم به من به عنوان کارگردان کاراولی اعتماد نمی‌کردند.

این کارگردان جوان تئاتر متذکر شد: همه آن افرادی که به من به عنوان کاراولی اعتماد نکردند روزی کاراولی بودند و فردی به آن‌ها اعتماد کرد تا کار اول خود را انجام دهند و تجربه‌های بعدی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: الان خیلی خوشحال هستم با بازیگرانی کار می‌کنم که شریف و همراه هستند. باعث خوشحالی من است که با سینا رازانی و میلاد رفاقتی در اجرای «سبز قاتل» همکاری می‌کنم. آقای حیدری‌ماهر هم به عنوان تهیه‌کننده همراه من بود و خیلی برای کار زحمت کشید.

نقدی‌زاده درباره چالش‌های اقتصادی موجود برای تولید و اجرای «سبز قاتل» تأکید کرد: شرایط اقتصادی تئاتر خیلی به ما فشار آورد زیرا در هر بخش آنقدر قیمت‌ها بالا رفته و هزینه‌های کار کردن تئاتر از هر جهت متفاوت شده است که هزینه‌های ما از برآوردی که داشتیم خیلی بیشتر شد. این امر باعث شد تحت فشار اقتصادی قرار بگیریم.

این هنرمند جوان تئاتر در پایان سخنان خود درباره سختی‌هایی که شرایط کنونی تئاتر برای نسل جوان تئاتری ایجاد کرده است، تصریح کرد: برخی افراد با آوردن برخی نابازیگران که در کارهای دیگر موفق هستند، باعث شده‌اند که افرادی چون من که در زمینه تئاتر تحصیل کرده‌ایم، زحمت کشیده‌ایم و دغدغه تئاتر را داریم، لطمه بخوریم زیرا اتفاقی که با آوردن آن افراد رخ می‌دهد برای ما شکل نمی گیرد.

نمایش «سبز قاتل» با مدت‌ زمان ۷۰ دقیقه، ساعت ۱۸ در تماشاخانه ملک اجرا می‌شود.

عکس از رضا جاویدی است.