بیرجند- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس گفت: تورهای گردشگری امیدواری در اصفهک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در گردشگری امیدواری، گردشگران برای بازدید از شهرها و مناطقی که گرفتار مصیبت شده‌اند می‌روند.

مناطقی که بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، سونامی، در آنجا رخ داده است و در این نوع صنعت گردشگری از مکان‌ها و شهرهای تاریخی که نامشان با ترس و اتفاق‌های رمزآلود عجین شده باشد دیدن می‌شود.

شهرستان طبس با داشتن مناطق متعدد گردشگری همه ساله میزبانی گردشگران زیادی برای بازدید از این مناطق و این نوع گردشگری است.

محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در این زمینه گفت: یکی از مکان‌هایی که در این زمینه مورد توجه گردشگران قرار گرفته روستای جهانی اصفهک است که علاوه بر گردشگران، جامعه محلی و دانشجویان و دانش آموزان نیز با مفهوم امید و امیدواری بهتر آشنا می‌شوند.

وی افزود: گردشگر می‌بینند قسمتی‌هایی از بافت تاریخی اصفهک که سال‌ها بر اثر زلزله خالی از سکنه بوده و حالا دوباره مرمت شده و زندگی در آن جریان یافته است.

به گفته وی بازدید گروه ۳۰ نفره دانش آموزان در قالب گردشگری امیدواری از بافت تاریخی اصفهک و جذابیت‌های متنوع آن انجام شد.

رئیس میراث فرهنگی طبس بیان کرد: از ابتدای سال بیش از ۱۰ گروه مختلف در این قالب و با این هدف از روستای زیبای اصفهک بازدید کرده‌اند.

به گفته عرب مرمت و احیا بافت تاریخی، گردشگری سیاه یا امیدواری و گردشگری نجوم از مهمترین ظرفیت‌های روستای هدف گردشگری اصفهک در مسیر جهانی شدن بود که امیدوارم امسال شاهد اعلام خبر رسمی ثبت جهانی یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهرستان باشیم.

وی گفت: بافت تاریخی روستای اصفهک با شماره ۳۱۳۳۶ ثبت ملی شده است.

رییرئیس س میراث فرهنگی طبس اظهار کرد: تاکنون ۷ اقامتگاه بوم گردی در بافت روستا ایجاد شده و یک اقامتگاه دیگر نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.