بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۹ هزار و ۶۶۲ مسافر از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه امسال در مسیرهای بین المللی از بنادر غرب استان به امارات متحده عربی جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: طول سفر دریایی از بندرلنگه به بندر دبی امارات متحده عربی چهار ساعت است که با توجه به استقبال هموطنان از سفرهای دریایی، رفت و آمد از این شهرستان به امارات متحده عربی در حال انجام است.

سالاری توضیح داد: همچنین مسافران و گردشگران در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک اضطراری می‌توانند با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی حاصل کنند.

وی بیان کرد: در مجموع طی ۶ ماهه نخست امسال ۴۲۶ هزار و ۱۹۶ مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی از بنادر غرب استان هرمزگان جابجا شده‌اند که ۴۲۶ هزار و ۱۹۸ نفر از مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس سفر دریایی داشته‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: مسافران و گردشگرانی که قصد سفر دریایی از مسیر غرب هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با تلفن گویای ۰۷۶۴۵۷۷ تماس برقرار کنند و با ارسال عدد یک و ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند.