بیرجند- طی دو عملیات پلیس خراسان جنوبی ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه در خراسان جنوبی کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی شهرستان سرایان ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران از کشف ۴ هزار و۵۵۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع در بازرسی از یک دستگاه تریلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی شکوهی راد اظهار داشت: مأموران انتظامی سرایان در اجرای طرح برخورد با خودروهای سوختی، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از تریلی، مقدار ۴ هزار و ۵۵۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرایان بیان داشت: مأموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفر متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی گردید.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق از اولویت‌های مأموریتی پلیس بوده و تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت که با این پدیده شوم مبارزه و جلوی آن گرفته شود تا گام‌های مؤثری در راستای رونق تولید برداشته شود.

فرمانده انتظامی درمیان هم از کشف هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق دپو شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رمضان مرادی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان درمیان در پی دریافت اخبار واصله، مبنی بر نگهداری و قاچاق فرآورده‌های نفتی در یکی از مرغداری‌های سطح حوزه استحفاظی پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل شناسایی شده؛ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان درمیان افزود: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

پلمپ ۲ پاتوق معتادان مواد مخدر در طبس

فرمانده انتظامی طبس همراز دستگیری ۱۱ نفر خرده فروش و معتاد و پلمپ ۲ واحد مسکونی پاتوق معتادان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس حسنی اظهار داشت: با توجه به گزارشات و اخبار واصله مردمی و نارضایتی عمومی در مورد برپایی پاتوق استعمال مواد مخدر در محله‌های شهر طبس، مراتب در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران با رصد اطلاعاتی و انجام تحقیقات میدانی، ۲ واحد مسکونی که پاتوق معتادان مواد مخدر بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی پاتوق‌های استعمال مواد مخدر مورد بازرسی قرار گرفت که در بازرسی تکمیلی از این مکان، ۳۰ گرم انواع مواد مخدر صنعتی کشف و در این رابطه ۱۱ نفر معتاد و خرده فروش مواد دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با اشاره به اینکه در این طرح با دستور مقام قضائی ۲ واحد مسکونی نیز پلمپ شد؛ خاطرنشان کرد: متهمان دستگیرشده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ حسنی با اشاره به رضایتمندی شهروندان از این اقدام پلیس، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان در راستای تأمین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد فرد یا افرادی با اقدامات مجرمانه خود نظم عمومی و آسایش مردم را بر هم زند.