شاهرود- امام جمعه شاهرود از برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان خبر داد و گفت: این آیین معنوی از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی حسینیه گلزار شهدای گمنام شاهرود با بیان اینکه اجلاسیه شهدای شاهرود از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود، تاکید کرد: یادواره بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهید شاهرودی مهمترین رویداد فرهنگی سال است.

وی خواستار اراده و عزم جدی از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و تشکیل‌های مردمی برای برگزاری با شکوه این رویداد شد و افزود: تبیین اهمیت اجلاسیه با هدف مشارکت باشکوه مردم در اولویت باشد.

امام جمعه شاهرود خواستار فضاسازی شهری متناسب با این ایام شد و ابراز کرد: این اجلاسیه یک کار ارزشی ویژه است و انتظار می‌رود که همه پای کار باشند تا به بهترین نحو برگزار شود همچنین فضاسازی شهر باید در خور شأن این ایام باشد.

امینی برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدای شاهرود را فرصت ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان دانست و تاکید کرد: از آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها انتظار است که در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از برخی مدارس دو شیفت در شاهرود افزود: هنوز بسیاری از مدارس شهرستان در دو شیفت صبح و عصر هستند و این وضعیت خوبی نیست که با آن روبرو هستیم هرچند افزایش جمعیت دانش آموزان را به فال نیک می‌گیریم.

امام جمعه شاهرود خواستار رسیدگی فوری مسئولان امر به موضوع مدارس دو شیفت شهرستان شد و گفت: اگر نوسازی مدارس استان سمنان به وظیفه خود عمل کند، ما در شاهرود خیران مدرسه ساز خوبی داریم که پای کار هستند.