چالوس - فرمانده سپاه کربلا گفت: ۳۰۰ مدرسه در استان مجری طرح « مدرسه کانون تربیتی محله» هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیاوش مسلمی بعدازظهر پنجشنبه در اجلاسیه استادیاران صالحین بسیج سپاه کربلا استان مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان خط شکن به ویژه شهدای خدمت و شهدای مجاهد جبهه مقاومت و راه آزادی قدس شریف، اظهار کرد: تکنیک‌های رسانه‌ای و عملیات روانی که دشمن از آن استفاده می‌کند را باید شناسایی و مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز برخی از افراد جامعه متأسفانه تحت عملیات شدید روانی دشمنان انقلاب هستند، افزود: نتانیاهو با صحبت در سازمان ملل تلاش دارد ایران اسلامی را دشمن و اهریمن معرفی نماید و توجه سایر ملل را برای مقابله با ایران جلب کند که باید مراقبت شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه دشمن از ترفند دوقطبی سازی به عنوان یکی از تکنیک‌های عملیات روانی در جامعه در عرصه‌های مختلف نظیر انتخابات و حوزه عفاف و حجاب و … بهره می‌گیرد، افزود: در حوزه عفاف وحجاب دشمن کاری کرد که محجبه ها فکر کنند در قلت هستند و بی حجاب‌ها در کثرت هستند اما گردهمایی اجتماع بسیار بزرگ علاقه مندان و معتقدین به عفاف و حجاب به درستی کثرت محجبه ها را به رخ دشمنان انقلاب کشید.

وی با بیان اینکه کانال انحرافی یکی از تکنیک‌های عملیات روانی است، ادامه داد: غفلت از موضوع اصلی زمانی که دشمن یک طرح فرعی را مطرح می‌کند نیز یک معضل است همانند راه اندازی همستر در زمان انتخابات که نسل نو را از مباحث انتخابات غافل کرد.

سردار مسلمی به ضعف کشور در روایت اول اشاره کرد و گفت: شایعه سازی نظیر شایعه آتشین نیز از دیگر تکنیک‌های عملیات روانی است که اثرگذاری بالایی دارد و به سختی می‌توان مبتنی براسنادی با این شایعه مقابله کرد.

وی به شایعه دروغ بزرگ نظیر ترور سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس اشاره کرد و افزود: باید مراقبت شود تا در تکنیک‌های عملیات روانی قرار نگیریم.

طلاق از معضلات فرهنگی است

وی با بیان اینکه طلاق و سرپرست خانوار شدن یکی از مشکلات و معضلات فرهنگی است که در حوزه جمعیت کشور را با مشکلاتی مواجه می‌کند یعنی زن سرپرست خانوار برای تأمین زندگی دست به هر کاری می‌زند و زیبنده نیست

سردار مسلمی با تاکید براینکه دشمن جرأت دست اندازی به ایران اسلامی را ندارد چرا که از بعد انسانی و باورهای اعتقادی قدرت نرمی داریم که دشمن ندارد، گفت: اسرائیلی‌ها در عملیات‌ها نزدیک به ۲۰۰ کیلو تجهیزات را حمل می‌کنند چرا که از کشته شدن می‌هراسند اما شهادت و ایثار در روح و جان ایرانیان ریشه دوانده و ترسی از دفاع و شهادت ندارند.

وی با بیان اینکه دشمن در درون به دنبال زدن هویت گروه‌های مختلف سنی است، افزود: به طور مثال معلم پرورشی که اعتقادی به تربیت دینی و قرآنی دانش آموزان ندارد خروجی تکنیک‌های روانی دشمن برای گرفتن هویت زن است.

سردار مسلمی با بیان اینکه فاصله گرفتن از مسجد آسیب زاست، خاطرنشان شد: مسجد باید به هویت اسلامی خود بازگردد نباید اجازه دهیم هیچ نهادی جلوی فعالیت فرهنگی دینی را در مسجد بگیرد و بسیجیان برای تداوم کار فرهنگی در مسجد باید با سایر ارکان مسجد وحدت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اهداف کار بسیج در مسجد باید برای هیأت امنا و دیگر ارکان مسجد تبیین شود، گفت: باید برای جذب مردم به مسجد روی خانواده و مدرسه کار شود.

سردار مسلمی به طرح «مدرسه کانون تربیتی محله» اشاره کرد و افزود: در این طرح مدرسه باید کانونی شود تا جمعیت و مرجعیت مسجد بیشتر شود.

وی با بیان اینکه تمرین و آموزش گروه‌های تئاتر، سرود و …در مدرسه باشد و محل عرضه در مسجد باشد، گفت: محله مهدوی در راستای محرومیت زدایی، کار عمرانی و اقتصادی با هدف انجام کار فرهنگی در روستاها اجرایی می‌شود که نباید این طرح منحرف شود یعنی معضلات نظیر اعتیاد و… در کنار محرومیت زدایی رفع شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه مجری طرح «مدرسه کانون تربیتی محله» هستند که باید تمام چهارهزار مدرسه مجری این طرح شوند، افزود: قرار در این مدارس کاری شود که افراد فعالیت‌هایشان در مدرسه با مرجعیت مسجد انجام دهند به جای مشغول بودن پای ماهواره و تلفن همراه و …!

فرمانده سپاه کربلا ادامه دارد: طرح «مدرسه کانون تربیتی محله» بهترین فرصت برای تربیت فرزندان است.