خرم‌آباد - امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به فروپاشی هیمنه آمریکا و اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق دو، گفت: روابط دولت‌های اسلامی با اسرائیل مایه ننگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با تأکید بر لزوم توجه به مسائل و واجبات دینی و الهی فرزندان توسط خانواده‌ها و با اشاره به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع)، وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار داشت: روز جهانی نابینایان را در پیش داریم، خیلی از زیرساخت‌ها در اماکن عمومی، حمل‌ونقل و… برای این قشر مهیا نیست. مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

وحدت و انسجام امت اسلامی راه پیروزی بر دشمن است

وی با اشاره به مناسبت روز جهانی غذا، گفت: این در حالی است که تعداد زیادی از کودکان غزه و فلسطین جلوی چشم بشریت می‌میرند و سازمان‌های بین‌المللی کوچک‌ترین واکنشی نشان نمی‌دهند و اگر سخنی می‌گویند بی‌اثر و بی‌ارزش بوده و فایده‌ای ندارد، این در حالی است که خودشان را مدافع حقوق بشر و حقوق زن و کودک معرفی می‌کنند و در عمل هیچ اقدامی برای کودکان و زنان غزه انجام نمی‌دهند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه سخنان با اشاره به نکات مهم مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در نمازجمعه «نصر»، گفت: وحدت، همبستگی و انسجام امت اسلامی در این شرایط از نکات مهم مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بود.

حجت‌الاسلام شمسی فر، بیان داشت: امت اسلامی اگر می‌خواهد مقابل این دشمن خونخوار به پیروزی برسد باید وحدت، انسجام و همبستگی که پیام قرآن است را داشته باشد، راه نجات جهان اسلام نیز برای پیروزی بر این دشمن نیز همین است.

وی تأکید کرد: از تفرقه، اختلاف بین شیعه و سنی که برعکس پیام قرآن بوده و نقشه دشمن است، باید جهان اسلام دوری و پرهیز کند.

دولت‌های اسلامی روابط اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تأکید بر کمک امت اسلامی به مردم مظلوم لبنان و فلسطین، افزود: مایه ننگ است برای دولت‌های اسلامی که با این رژیم کودک کش و خون‌ریز هنوز ارتباط دارند، قطع ارتباط اقتصادی و سیاسی را که می‌توانند انجام دهند، بعضی از سران دولت‌های اسلامی که هنوز قطع ارتباط با این رژیم نکرده‌اند، چگونه می‌خواهند به جامعه اسلامی پاسخ بدهند؟ آن وقت این رژیم از این درآمد استفاده کند برای قتل‌عام زن و کودکان بی‌دفاع و بی‌پناه، دولت‌های اسلامی باید بدانند اگر اقدامی نکنند این لکه ننگ تا ابد بر دامن آنها باقی خواهد ماند.

حجت‌الاسلام شمسی فر، تأکید کرد: این قابل‌پذیرش نیست که یک کشور اسلامی انرژی و بنزین به رژیمی اشغالگری بدهد که دارد برادرانشان را قتل‌عام می‌کند، امت اسلامی باید در محکومیت این جنایات اقدام کنند، به محور مقاومت کمک مالی کند، امت اسلامی برای مبارزه با رژیم نجس باید در آمادگی قرار بگیرند.

وی تأکید کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، اسرائیل فقط دشمن غزه و لبنان نیست، دشمن امت اسلامی و ایران است، اگر امت اسلامی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان کمک نکنند، بعد از اینها نوبت آنها و کشورهای دیگر است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه همان‌طور که جمهوری اسلامی و امت سربلند ایران از اول پای‌کار بود و هر کاری که دستش برآمده، امت اسلامی هم پای‌کار بیایند، افزود: امت ما در نمازجمعه پشت سر ولی‌امر مسلمین هم حمایت خود را از مردم غزه و لبنان اعلام کردند و هم حمایت و پشتیبانی خود را از نیروهای نظامی و مسلح خودمان که در وعده صادق دو آن‌چنان ضربه‌ای بر پیکر پوسیده این رژیم وارد کردند و هنوز سران آنها در بهت و حیرت هستند.

فروپاشی هیمنه آمریکا و اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام شمسی فر، بیان داشت: وعده صادق دو که توسط نیروهای مسلح عزیز ما برای دفاع از حاکمیت ما بود، ضربه بسیار سنگین بر رژیم اشغالگر بود.

وی تأکید کرد: عملیات وعده صادق، اقتدار و صلابت نظام اسلامی را به رخ جهان کشید، انسجام امت با رهبری را نشان داد و نشان داد که جمهوری اسلامی در مواجه با هر دشمنی که کوچک‌ترین نظر سویی به این کشور داشته باشد می‌ایستد و پاسخ می‌دهد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، تأکید کرد: عملیات وعده صادق دو، شجاعت و قدرت نیروهای نظام و مسلح جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد و مدبرانه و عاقلانه به هر قدرتی پاسخ می‌دهند، همچنین فروپاشی هیمنه اسرائیل و آمریکا از دیگر آثار عملیات وعده صادق دو بود و اینکه سیستم پدافند و گنبد آهنین آنها را در هم کوبیدند و حساس‌ترین پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرارداد.

حجت‌الاسلام شمسی فر، وحشت و سردرگمی سران اسرائیل و آمریکایی‌ها، اشراف جمهوری اسلامی ایران بر مراکز حساس اسرائیل و… را از دیگر آثار عملیات وعده صادق دو برشمرد.

وی تأکید کرد: اسرائیل این را بداند که با ترور فرماندهانی مانند اسماعیل هیمنه، حاج‌قاسم و سید حسن نصرالله، در محور مقاومت نه‌تنها رخنه‌ای ایجاد نمی‌شود، بلکه محکم‌تر و شجاع‌تر هم پاسخ خواهد داد. محور مقاومت با ازدست‌دادن یک فرمانده، ده‌ها فرمانده جای آنها را می‌گیرند و این مسیر را تا ازبین‌بردن رژیم منحوس ادامه خواهند داد.