قزوین مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری و دهیاری های کشور گفت: آرای کمیسیون ها، به ویژه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها باید در سامانه ثبت رسمی اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مهدی زاده ظهر پنجشنبه در هل و پنجمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی و معماری کلان شهرهای ایران که به میزبانی شهرداری قزوین برگزار می شود اظهار کرد: نباید با تصمیمات نامعقول برای جامعه هزینه ساخت.

وی افزود: ادغام دو سازمان بازآفرینی بافت فرسوده و سازمان عمرانی شهرداری ها تصمیم نادرستی بود که هزینه های زیادی داشت و باعث شد تا عملاً دستاورد خوبی را پس از این اقدام شاهد نباشیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری و دهیاری های کشور ادامه داد: تفکیک دوباره این دو سازمان از آخرین اقدامات دولت سیزدهم بود و امیدواریم با عملی شدن این تصمیم شاهد بارآفرینی بافت تاریخی باشیم.

وی از تقسیم کلان شهرهای کشور به هفت منطقه خبر داد و بیان کرد: این تقسیم بندی برای برنامه‌ریزی مناسب هم افزایی و تصمیمات جامع برای بازآفرینی بافت فرسوده انجام شده است.

مهدی زاده با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه توجه ویژه ای به بازآفرینی بافت فرسوده دارد، عنوان کرد: الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمعقول یکی از مصوبات خوب دولت سیزدهم و مجلس بود که شهرداری ها باید نسبت به آن اشراف داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه آرای کمیسیون ها، به ویژه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها باید در سامانه ثبت رسمی اطلاع رسانی شود، یادآور شد: امانه های شهرداری ها باید به روز رسانی شود.