ایتالیا در واکنش به زخمی شدن یک نظامی این کشور در حمله رژیم صهیونیستی به مقر نیروهای «یونیفیل» در جنوب لبنان، سفیر این رژیم را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایتالیا سفیر این رژیم در «رم» را در پی زخمی شدن یک نظامی ایتالیایی عضو نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) در حمله نظامیان اشغالگر به مقر این نیروها احضار کرده است.

وزیر دفاع ایتالیا هم با بیان اینکه یادداشت اعتراض را به همتای اسرائیلی خود و سفیر این رژیم در رم تحویل داده است، تأکید کرد: تیراندازی به نیروهای سازمان ملل در لبنان غیرقابل قبول و مخالف قوانین بین المللی است.

وی همچنین افزود: حمله به نیروهای یونیفیل یک حادثه یا اشتباه نبوده است و سفیر اسرائیل نتوانست علت این اقدام را توضیح دهد.

این خبر در حالی است که سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مقر این نیروها در جنوب لبنان گفت: نیروهای یونیفیل در معرض حملات نظامیان اسرائیلی قرار گرفتند که بر اثر آن دو نفر از نظامیان ما زخمی شدند.

«آندریا تننتی» سخنگوی یونیفل در ادامه مصاحبه با الجزیره افزود: به احتمال زیاد حملات اسرائیل به مقرهای یونیفیل عمدی بوده است. نیروهای ما برای حفظ ثبات در لبنان حضور دارند و ما با وجود تمام مشکلاتی که با آن مواجهیم، به انجام هر چه در توان داریم، پایبندیم.

وی تصریح کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم در مقرها و مواضع خود بمانیم مگر اینکه شورای امنیت تصمیم دیگری اتخاذ کند.