اخراج مدافع تیم ملی فوتبال ایران با واکنش کادر فنی برای پر کردن جای خالی او روبرو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در دقیقه ۵۳ بازی امشب تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان پس از برخورد صالح حردانی با شومورودوف داور استرالیایی ابتدا خطا اعلام نکرد که این موضوع با اعتراض نیمکت ازبکستان همراه شد و داور را «هو»کردند و یک دقیقه بعد داور پس از بازبینی صحنه توسط مانیتور VAR کنار زمین با کارت قرمز مستقیم صالح حردانی را اخراج کرد که این موضوع با شادمانی زایدالوصف هواداران ازبکستانی همراه شد.

پس از اخراج حردانی، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران با سعید الهویی مربی تیم ملی صحبت‌های درگوشی ای را انجام داد. پس از اخراج حردانی سامان قدوس جای این بازیکن در سمت راست دفاعی ایران به کار گرفته شد.

هواداران ازبکستانی که از ۱۰ نفره شدن تیم ملی ایران خوشحال بودند چندین بار اقدام به موج مکزیکی کردند و بازیکنان ازبکی هم در دقایق ۶۱ و ۶۱ به ترتیب توسط فیض الله اف و ماشاریپوف فرصت باز کردن دروازه بیرانوند را داشتند که موقعیت‌های آنها از دست رفت.

با اخراج حردانی، فشار حملات تیم ازبکستان از سمت راست خط دفاعی ایران است و همین موضوع باعث شد تا سامان قدوس که به جای این بازیکن در خط دفاع به کار گرفته شده است در دقیقه ۶۶ با خطا روی بازیکن ازبک از داور بازی کارت زرد بگیرد.

در بین هواداران تیم ملی ازبکستان پرچم کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان نیز دیده می‌شود که این نشان می‌دهد ازبک ها در سایر کشورها هم هوادار دارند.

در نیمه دوم هر زمان که بازیکنان ایران صاحب توپ می‌شدند ازبک ها با سر و صدای فراوان قصد بر هم زدن تمرکز شاگردان قلعه نویی را داشتند.

در دقیقه ۷۰ بازی، اوستون ارونوف برای ازبکستان وارد زمین شد که با تشویق هواداران رو به رو شد.

پس از اینکه امید نورافکن به جای سامان قدوس وارد زمین شد، امیر قلعه‌نویی میلاد محمدی را در سمت راست خط دفاعی به کار گرفت و امید نورافکن را به سمت راست خط دفاعی فرستاد تا خط دفاعی ایران انسجام بهتری بگیرد.