بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای علاج بخشی سد بیدواز اسفراین تخصیص یافت و این سد افتتاح شد و سد گلمندره نیز به مرحله آب‌گیری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد بعدازظهر چهارشنبه در همایش و نمایشگاه کارآفرینی تکام خراسان شمالی که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه صنعتی اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی استانی رو به توسعه است و زیر ساخت‌های لازم برای پیشرفت و توسعه در تمام حوزه‌ها را دارد.

وی یکی از موضوعات مهم برای توسعه و تأمین زیرساخت‌ها را توجه به حوزه آب دانست و افزود: کاهش بارندگی‌ها و شرایط خاص سدها انگیزه ما را در پیشبرد طرح‌های حوزه آب بیشتر کرد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای علاج بخشی سد بیدواز اسفراین تخصیص یافت و این سد افتتاح شد و سد گلمندره نیز به مرحله آب‌گیری رسید.

حسین‌نژاد تصریح کرد: هدف‌گذاری ما در حوزه برق استفاده از انرژی‌های پاک بود که در قدم نخست، اولین مزرعه پنل خورشیدی تولید برق در شهر غلامان افتتاح شد و در قدم‌های بعدی در مناطق مستعد اسفراین و جاجرم نیز استفاده شود.

وی بیان کرد: انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب را هم مورد پیگیری قرار دادیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش را در ابعاد مختلف شناسایی کرده‌ایم، افزود: برای توسعه زنجیره ارزش به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در بحث اشتغال مؤثر واقع شود.

حسین‌نژاد به اهمیت حوزه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه صادرات ما در سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ میلیون دلار بود اما در عمل ۱۵۲ میلیون دلار صادرات انجام شد.

وی هدف‌گذاری بعدی خراسان شمالی را شناسایی صنایع راکد عنوان کرد و افزود: ۱۵۷ واحد راکد از سال ۱۴۰۰ احیا شده‌اند و این در حالی است که برای ۱۲۴۶ نفر اشتغال ایجاد شده است ضمن اینکه برای صنایع نیمه فعال هم ظرفیت اسمی را افزایش دادیم.