قزوین- سرپرست دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی گفت: تخلف در ساختار بافت های ناکارآمد، موازی کاری و سردرگمی مهمترین چالش بازآفرینی شهری است.

رامین ساعد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قزوین از شهرهای تاریخی در کشور و دارای جایگاه ویژه ای است و در دوره ای پایتخت کشور بوده، بنابراین از منظر مطالعات، بافت و فرهنگ شهری جزو شهرهای به نوعی مرجع محسوب می شد.

وی افزود: قزوین در زمینه بافت شهری، حوزه فرهنگ و تمدن شهری و موقعیت استراتژیکی باعث شده است که این شهر یک تکاپو و جنب وجوش خاصی داشته باشد.

ساعد ادامه داد: اقدام هماهنگ و حرکت یکپارچه به سمت بازآفرینی ضرورتی است که در کشور باید به آن توجه شود.

سرپرست دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بهره گرفتن از مشارکت، توان و ظرفیت شهروندان در موضوع باز آفرینی و تغییر نگاه در این خصوص بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به تعداد ساکنین مناطق فرسوده باید به آنها فرصت ارایه ایده ها، خلاقیت و نوآوری ها در کنار بخش های عمومی و دولت داد که این موارد در کنار سرمایه های خرد و کوچک می تواند اقدامات خوبی را رقم بزند.

ساعد در پایان مهم ترین چالش در بحث بازآفرینی شهری را تخلف در ساختار بافت های ناکارآمد، موازی کاری و به نوعی سردرگمی در برخی از بخش هایی که متولی امر هم هستند دانست و گفت: حرکت نکردن بر اساس خواست و انتظارات شهروندان در کنار کمبود منابع مالی می تواند از دیگر مهمترین چالش در بحث بازآفرینی شهری باشد.