اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز یکشنبه استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در خوزستان خواهد شد.

محمد سبزه زاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی تا اواسط هفته آینده جوی نسبتاً پایدار را نشان می‌دهد. تا روز یکشنبه استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در مناطق ساحلی، جنوبی، غربی و مرکزی خواهد شد.

وی عنوان کرد: اما از روز یکشنبه به تدریج از میزان رطوبت در مناطق مرکزی کاسته خواهد شد ولی در نوار ساحلی و مناطق جنوبی همچنان تا روز سه شنبه شاهد افزایش رطوبت خواهیم بود. همچنین تا روز یکشنبه رشد ابر و رگبارهای خفیف و پراکنده در ارتفاعات و مناطق شمالی و شمال شرقی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: تا ۵ روز آینده تغییرات دمایی خیلی محسوس نخواهد بود و به صورت نوسانات یک تا ۲ درجه‌ای پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته شوش با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۳.۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۹.۳ و کمینه دمای ۱۹.۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است.