زنجان-امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه حضور مردم از شهرهای مختلف در نماز جمعه تهران، نمایش قدرت مردم در همراهی با رهبر جامعه اسلامی بود، گفت: نماز جمعه نصر، نصرت ولایت و جبهه مقاومت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اقامه نماز جمعه تهران در جمعه گذشته به امامت مقام معظم رهبری و با بیان اینکه سه‌شنبه صبح به قلب دشمن موشک زده شد، فردای آن مقام معظم رهبری با نخبگان دیدار کرد و دو روز بعد نماز جمعه را با آن شکوه و اقتدار اقامه کردند و حتی نماز عصر را خودشان خواندند و تعقیبات را هم با آرامش به جا آوردند، افزود: شجاعت و در میدان بودن مقام معظم رهبری به رخ دشمن کشیده شد و نشان داد کشور امنیت دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار کرد: دفاع از خاک کشور در مقابل متجاوز حق قانونی ملت‌ها است. هم اسلام، هم قانون اساسی ما، هم قوانین بین‌المللی به ما اجازه داده از خود دفاع کنیم و کار درخشان نیروهای مسلح کاملاً قانونی بود و از این به بعد هم اگر لازم باشد انجام خواهد شد اما تعلل و شتاب نخواهیم کرد.

حسینی نسب با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خطبه دوم از شخصیت سید حسن نصرالله تجلیل کرد و شهادت او را امیدبخش و روح او و راه او را زنده دانست، ادامه داد: دشمن زبون و پلید نمی‌تواند با رزمندگان حزب‌الله و حماس روبه‌رو شود، لذا برای حفظ موجودیت خود، به جنایت، ترور و بمباران غیرنظامیان روی آورده است اما قطعاً در آتش حزب‌الله خواهد سوخت و همه کشورهای اسلامی نیز باید به لبنان و فلسطین کمک کنند؛ چرا که آنان در صف مقدم جبهه مقاومت برای مقابله با دشمنان هستند.

حسینی‌نسب در ادامه با گرامی‌داشت هفته تربیت بدنی و با بیان اینکه هم تربیت جسم و هم تربیت روح لازم است و ورزش یکی از راه‌های سلامتی بدن است، وعده‌های داده شده در خصوص بهره‌برداری از استخر سلطانیه در هفته تربیت بدنی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید با افتتاح استخر در زمان وعده داده شده، به چشم انتظاری‌ها پایان داده شود.

امام جمعه سلطانیه، هفته پیوند اولیا و مربیان را یادآور شد و با بیان اینکه حتماً باید والدین با مربیان و معلمان فرزندان خود ارتباط داشته باشند و از آن‌ها هم قدردانی کرده و بخواهند که امانت‌های‌شان را خوب تربیت کنند، از مسجد به عنوان ضلع سوم این پیوند نام برد و با تاکید بر پیوند منزل، مدرسه و مسجد، تصریح کرد: دشمن افکار ما را، باورهای ما را، اعتقادات ما را، ارزش‌های ما را مورد حمله قرار داده و در این شرایط، مساجد، بهترین پناهگاه در برابر تهاجم فکری دشمنان هستند و باید در مساجد پناه گرفت.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و با بیان اینکه آن حضرت شبیه‌ترین به حضرت فاطمه زهرا (س) است و همچون مادرش مقام شفاعت دارد و همه شیعیان به شفاعت او به بهشت وارد می‌شوند، یادآور شد: حضرت معصومه (س) یک دختر است که این همه مقام و منزلت دارد و این نشانگر منزلت دختران در اسلام است.