بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان و دامداران در استان گفت: گرانی مواد اولیه به تولید ضربه می‌زند و باید حمایت مناسب صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: گرانی مواد اولیه یکی از گلایه‌ها و موجبات نگرانی کشاورزان است که مسئولان باید این موضوع را دنبال کنند.

وی بیان کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه قیمت تمام شده محصول موجب گلایه‌مندی کشاورزان و دامداران شده و در این راستا باید این مجموعه حمایت ویژه شوند، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ما را از تهدیدات مصون نگه می‌دارد و امید است برای رفع این نگرانی توجه شود.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت ۲۱ مهر روز اسکان سالمندان و معلولان گفت: این دو گروه نیاز به حمایت دارند، نهادهای متولی با درک واقعی از نیازهای اولیه این عزیزان ان‌شاءالله در حل مشکلات اهتمام داشته باشند.

وی با گرامیداشت روز جهانی استاندارد اضافه کرد: حتماً بالا رفتن کیفیت تولید محصولات ضمن فراهم کردن رقابت جهانی اطمینان لازم را در بین مردم ایجاد می‌کند.

جمالی ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در زمینه اقدامات مهم دانشگاه علمی کاربردی به ویژه در بخش اشتغال دانش‌آموختگان نکاتی را یادآور شد.

وی با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه‌السلام یکی از اقدامات مهم این امام بزرگوار را زمینه‌سازی برای دوران غیبت حضرت مهدی موعود عج دانست و اظهار داشت: تشکیل تمدن نوین اسلامی علت دشمنی کفار و جهان استکبار به مسلمانان است که همه مردم در تحقق این تمدن نقش دارند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت علیه‌السلام بر برپایی مراسم فرهنگی اجتماعی و مردمی در مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌های دیگر تأکید کرد و گفت: در معرفی جایگاه و شخصیت امام حسن عسکری علیه‌السلام و حضرت فاطمه معصومه (س) توجه ویژه شود.

امام جمعه موقت بوشهر، با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جایگاه شهید سید حسن نصرالله را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شهید حسن نصرالله یک شخص نبود بلکه یک مکتب و راه و مسیر حرکت است که همچنان ادامه دارد.

جمالی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی مسیر مکتب مقاومت دنبال می‌کرد گفت: همه جبهه مقاومت در یک مکتب، مقابل رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ایستاده‌اند.

اندیشه مقاومت مرزها را پشت سر گذشته است

وی با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله دل مردم مسلمان و آزادی‌خواه در جهان را به درد آورد تصریح کرد: اگرچه شهادت سید حسن نصرالله دل مسلمانان و جبهه مقاومت را به درد آورد ولی هیچگاه مکتب سید مقاومت در مقابله به رژیم صهیونیستی متوقف نمی‌شود و تا نابودی کامل این رژیم غاصب و جعلی این عملیات‌ها ادامه دارد.

جمالی با بیان اینکه همه جهان مردم علیه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی یک فریاد می‌زنند ادامه داد: این نشان می‌دهد اندیشه مقاومت توانسته است مرزها را پشت سر بگذارد، ساختار آنچنان محکم است که صدمه نخواهد دید.

خطیب نماز جمعه بوشهر اضافه کرد: عملیات‌های طوفان‌الاقصی و غرورآفرین وعده صادق آنچنان سیلی محکمی به رژیم اشغالگر و کودک‌کشان صهیونیستی زد که نفهمیدند از کجا خورده‌اند، این را بدانید، دورانی که زنان، کودکان بی پناه را قتل و عام می‌کردید و کسی پاسخ شما را نمی‌داد آن دوران گذشت، امروز جواب یک موشک ده‌ها موشک است، موشک‌هایی که از جبهه مقاومت قلب تل‌آویو را هدف قرار می‌دهد و هیچگاه در دوران عملیات پلید این رژیم غاصب کسی نتوانسته بود به این رژیم حمله کند.

امام جمعه موقت بوشهر، با بیان اینکه آنان سرزمین‌های اشغالی را امن‌ترین نقاط جهان اعلام کرده بودند گفت: امروز خودشان و حامی آنان می‌دانند که هیچ جای سرزمین‌های اشغالی امن نیست، اکنون نفس‌های رژیم صهیونیستی به شمارش افتاده است هیچ گنبد آهنی نمی‌تواند شما از از نابودی حفظ کند و نگه دارد و این وعده‌های صادق‌ها منتهی به نابودی رژیم اشغالگر می‌شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان کردند، این رژیم جنایتکار ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

وی با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در جامعه و با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه گفت: حجاب یک حکم مسلم شرعی است از آن صرفه نظر نمی‌توان کرد و در این زمینه مستندات قانونی وجود دارد.

جمالی اضافه کرد: ولایت‌مداری‌، تقید به شرع و قانون‌منداری مسئولان، مدیران در هر سطحی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ارزیابی می‌شود یعنی موضع مدیران و مسئولان نسبت به مقوله عفاف و حجاب برای ما روشن می‌کند که چقدر ولایت‌مدار هستند و تقید به شرع و قانون دارند این معیار و ملاک مهم محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ضمن تشکر از تلاش‌های نیروی انتظامی از این مجموعه درخواست کرد با همان جدیتی که دارند در زمینه عفاف و حجاب ادامه دهند و مطمئن باشند مردم ولایت‌مدار و انقلابی و شهیدپرور استان بوشهر از آنان حمایت می‌کنند.