تبریز- نشست خبری روز جهانی اسکواش با حضور رئیس فدراسیون و رئیس هیأت اسکواش آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بمناسبت روز جهانی اسکواش، نشست خبری اسکواش ظهر جمعه با حضور امیر عزیزپور رئیس فدراسیون، کتابفروش دبیرکل فدراسیون و محمد حسین حسن زاده رئیس هیأت اسکواش آذربایجان شرقی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

عزیزپور با بیان اینکه به دنبال استقبال زیاد جوانان و علاقه مندان به رشته اسکواش و همچنین حضور تیم اجرایی خوب امسال نیز تصمیم بر این شد که روز جهانی اسکواش را در پارک ائل گولی تبریز برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش اذعان داشت: متأسفانه بدلیل تفاوت اسکواش با دیگر رشته‌های ورزشی به لحاظ امکانات و مکان بازی اسکواش در پارک‌ها نیاز به همکاری مسئولین شهری و استانی برای کشف استعدادها و ساخت زیرساخت‌ها را داریم.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای دختران اسکواش باز در مسابقات اخیر توضیح داد: با هماهنگی فدراسیون و برگزاری مسابقات یک هتل برای اقامت ورزشکاران تدارک دیده شد و باید توجه داشته باشیم که در مسابقات آزاد انتظار داریم ورزشکاران حاضر در رویداد خودشان قلیم خودشان را از آب بکشند بیرون ولی این موضوع در بحث تیمی متفاوت است.

عزیزپور اظهار داشت: با توجه به آمارهای شش ماهه در فدراسیون، استان آذربایجان شرقی چهارم را به خود اختصاص داده است و استان‌های یزد، تهران و گلستان به ترتیب در رده اول تا سوم جای دارند.

عزیزپور در خصوص آمار سازمان یافته اسکواش توضیح داد: ۳۵۰۰ نفر آمار سازمان یافته رشته اسکواش در سطح کشور می‌باشد که این آمار در سامانه ورزشکاران بیش از ۱۰ هزار نفر است.