رشت _ امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم واقعی سازی قیمت محصولات کشاورزی گفت: رونق و اقتصاد به روستاهای گیلان بازگردانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد طیبی در خطبه‌های این هفته آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشت اظهار کرد: گیلان دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف است که باید به آن پرداخته شود.

امام جمعه موقت رشت به تاکید بر لزوم فعلیت سازی قابلیت‌های بالقوه گیلان بیان کرد: در کنار رفع نواقص و چالش‌ها باید به نقاط قوت گیلان ویژه پرداخت و این مهم باید در اولویت استاندار جدید قرار گیرد.

حجت الاسلام خطیبی با بیان اینکه اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی استوار است، گفت: موانع و چالش‌ها از مسیر توسعه کشاورزی گیلان برداشته شود.

وی با تاکید بر لزوم واقعی سازی قیمت محصولات کشاورزی افزود: قیمت پایین محصولات کشاورزی از جمله برنج و عدم پرداخت به موقع مطالبات چای‌کاران از جمله مهمترین دغدغه مردم استان به شمار می‌رود که می‌توان با اجرای برنامه‌های دقیق و با بهره‌گیری از کارشناسان نسبت به رفع آن اقدام کرد.

امام جمعه موقت رشت به بیان اینکه رونق و اقتصاد به روستاهای گیلان بازگردانده شود، گفت: تعلل در تشکیل کمیسیون تغییر کاربری در گیلان پذیرفته نیست.

خطیبی با اشاره به دلایل مهاجرت جوانان از روستا به شهر اضافه کرد: منع تغییر کاربری برای روستاییان بومی منجر به مهاجرت افسارگسیخته از روستا به شهر می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های حوزه برق در گیلان افزود: تقویت زیرساخت‌های تولید و توزیع برق در گیلان با اجرای کابل‌های مسی و خود نگهدار در استان در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه موقت رشت با انتقاد از سهم ناچیز گیلان در بهره گیری از ظرفیت اعتباری ماده ۶۵ اضافه کرد: از اعتبارات ماده ۶۵ جهت رفع معضلات پسماند و فاضلاب استان گیلان استفاده شود این ماده در این حوزه ۵۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور اعتبار دارد.

حجت الاسلام خطیبی با تاکید بر لزوم تسریع در روند احداث راه آهن رشت- آستارا بیان کرد: خط ریلی رشت به آستارا به توسعه تجاری و اقتصادی گیلان کمک می‌کند.